Hitta semesterveckan med Strandkartan

Idag lanserar MrJet sin senaste funktion för att enkelt hitta de bästa resorna. Strandkartan visar tydligt var och när den billigaste semesterveckan till solen finns med reguljärflyg och hotell inkluderat i priset.

Strandkartan utgår ifrån MrJets 25 mest populära resmål för solsemestrar och visar paketresor under en närliggande 10-veckorsperiod. Allt från svenskarnas favoritstrand på Mallorca till mer exotiska stränder i Asien finns representerade.

I planeringsverktyget ställer resenären in sina preferenser kring avreseort, datum, budget och flygtid. Strandkartan presenterar sedan olika resor på ett överskådligt sätt, till bästa möjliga pris. Även lågprisflygbolag är inkluderade.

- Vi vill göra det enkelt för våra resenärer att jämföra priser och destinationer. Normalt utgår sökvertyg från att resenären på förhand har bestämt sig för ett specifikt resmål, men kriterier som pris, flygtid och hotell kan ofta väga tyngre än resmålet i sig, säger Björn Alvarsson, Marknadschef på MrJet.

Suget efter en semestervecka i solen syns tydligt i bokningsstatistiken då resorna till soldestinationer hittills i år ökat med mer än 30%.

- Med tanke på den regniga svenska sommaren och i takt med kylans intåg känns det optimalt att kunna lansera detta planeringsverktyg som ett svar på efterfrågan, säger Björn Alvarsson.

Strandkartan är det senaste tillskottet till MrJets smarta funktioner, Priskurvan och Weekendkartan, som gör det enklare för resenären att hitta och boka billiga resor.

Besök Strandkartan: http://experience.mrjet.se/strandkartan/

För mer information, vänligen kontakta:

• flyg
  • mrjet
  • paketresor
  • resa
  • resenär
  • resor
  • strandkartan
  • soldestinationer
  • strandliv
  • bästa pris
  • funktion
  • verktyg

MrJet är en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud av flygbiljetter, hyrbilar, hotell och paketresor. MrJet grundades 1997 och är en del av ebookers, med verksamhet i 12 europeiska länder. MrJet/ebookers ingår i den globala reseaktören Orbitz Worldwide (NYSE: OWW).