Priskalender gör det enkelt att resa smart

MrJet lanserade nyligen en priskalender, en funktion som hjälper resenären att söka bästa pris på flygbiljetter. Funktionen är redan mycket uppskattad bland MrJets flygkunder. - En stor del av våra kunder som söker flyg har redan använt den smarta sökfunktionen för att hitta och boka sin resa, säger Pelle Svensson, marknadschef MrJet. Att anpassa sin resa efter prisläget är väldigt vanligt, men eftersom flygpriser varierar mycket från dag till dag är det tidskrävande och svårt för resenären att veta vilken dag det är bäst pris. - Priskalendern hittar och visar det billigaste priset på flygbiljetten åt resenären, som på så sätt kan spara både tid och pengar väldigt enkelt, säger Pelle Svensson. Resenären kan själv välja att använda priskalendern genom att kryssa för ”sök med priskalendern” i sökfältet för flygbiljetter. Lanseringen av MrJets priskalender är ännu ett steg i att underlätta för MrJets kunder att kunna hitta sin resa på ett enkelt, snabbt och smidigt sätt. Tidigare har bland annat MrJets priskurva lanserats som visar flygpristrender. Det är också denna typ av funktioner som lett till att MrJet utsetts till en av Sveriges bästa sajter 2007 av tidningen Internetworld. För ytterligare information kontakta: Pelle Svensson, marknadschef MrJet /ebookers Scandinavia AB 0708 12 04 80 pelle.svensson@ebookers.se Om MrJet: MrJet är en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud på flygbiljetter, hyrbilar, hotell, semesterhus och paketresor. MrJet grundades 1997 och är en del av ebookers, med verksamhet i 13 europeiska länder. Sedan mars 2005 ingår MrJet/ebookers i Travelport, ett av världens största och geografiskt mest utspridda reseföretag. www.mrjet.se