ECIT får förnyad auktorisation från Srf konsulterna

ECIT får förnyad auktorisation från Srf konsulterna

ECIT Services AB är glada att meddela att man klarat kvalitetskontrollen och får förnyad auktorisation inom redovisning från branchorganisationen Srf konsulterna.

För att bli godkänd som auktoriserad byrå har ECIT Services granskats och klarat kvalitetskontrollen, vilket bland annat innebär att man har väl fungerande rutiner och riktlinjer, följer gällande lagar och regler samt arbetar i enlighet med Rex (Svensk standard för redovisningsuppdrag). Samtliga auktoriserade redovisningskonsulter har dessutom genomgått, och klarat, den individuella Kvalitetskollen.

- “Auktoriseringen signalerar att vi på ECIT Services erbjuder hög kvalitet i vår leverans och att vi följer gällande regler och standarder. Jag är väldigt stolt över våra redovisningskonsulter som påvisat stor kompetens och professionalitet i kvalitetskontrollen”, säger Helena Bäckström auktoriserad redovisningskonsult samt partner på ECIT.

- “ECIT Services vill vara en seriös och attraktiv aktör på marknaden och genom att vara en auktoriserad byrå står vi för kvalitet och kompetens. En trygghet för både kunder och alla våra fantastiska redovisningskonsulter”, säger Rosie Sallhed auktoriserad redovisningskonsult samt kvalitetsansvarig för redovisning på ECIT.

ECIT grundades 2013 och tillhandahåller tjänster inom redovisning, lön och IT. ECIT har en välbeprövad modell för uppköp som säkerställer närhet till kunder och lokalt entreprenörskap i kombination med styrkan från en större internationell koncern. ECIT har en helårs proformaomsättning på 3,5 MDR NOK per tredje kvartalet 2023 och mer än 2 500 anställda fördelade på tio länder. Förvärv har varit en huvudsaklig faktor till företagets tillväxt och ECIT har genomfört mer än 130 förvärv sedan bolagets start 2013.

Läs mer på: www.ecit.com/se

Helena Lustig

Presskontakt Chef Försäljning och Marknad +46 70-6417160

ECIT Sverige

ECIT levererar tjänster inom ekonomi, lön, HR, IT och affärssystem. Vi är en strategisk partner till våra kunder och hjälper dem att effektivisera sina verksamheter för att möta framtiden.

ECIT Sverige
Lustgårdsgatan 19