BusinessPartner i Helsingborg AB blir en del av ECIT

BusinessPartner i Helsingborg AB blir en del av ECIT

Den 29 september 2023 meddelade ECIT AS att BusinessPartner i Helsingborg AB har blivit en del av ECIT.

- I och med det här förvärvet förstärker och adderar vi vårt utbud av konsulttjänster inom IT och system i Sverige. Vi är glada att välkomna kunder och medarbetare på BusinessPartner till ECIT, säger Peter Lauring, CEO på ECIT.

ECIT förvärvar 50,1% av aktierna i BusinessPartner i Helsingborg AB, med option på att köpa resterande aktier i företaget.

Om BusinessPartner i Helsingborg AB

Från sina kontor i Malmö, Göteborg och Helsingborg, erbjuder BusinessPartner i Helsingborg AB (och deras helägda dotterbolag) expertis inom digitalisering och konsultverksamhet. BusinessPartner i Helsingborg AB (inkl. dotterbolag) har 13 anställda och en konsoliderad omsättning på 13,6 MSEK för räkenskapsåret som slutade den 30 april 2023. Läs mer om företaget här: https://dpab.se

ECIT grundades 2013 och hjälper sin kundbas med redovisning, lön och IT-tjänster. ECIT har en välbeprövad modell för uppköp som säkerställer närhet till kunder och lokalt entreprenörskap i kombination med styrkan från ett större internationell koncern. ECIT har en proforma omsättning på 3,4 MDR NOK (Q2 2023) och mer än 2 500 anställda i tio länder. Uppköp och fusioner har varit en huvudsaklig faktor till företagets tillväxt och ECIT har fullföljt mer än 130 uppköp sedan 2013.

Läs mer på: www.ecit.com/se

ECIT Sverige

Din partner – nu och i framtiden

ECIT levererar tjänster inom ekonomi, lön, HR, IT och affärssystem. Vi är en strategisk partner till våra kunder och hjälper dem att effektivisera sina verksamheter för att möta framtiden.

Helena Lustig

Presskontakt Chef Försäljning och Marknad +46 70-6417160