ÄNTLIGEN CLEMENTIN

Nu är de första nypressade clementinerna på väg till butik!

Brämhults färska och nypressade clementinjuice är en efterlängtad favorit på konsumenternas frukostbord under de kommande storhelgerna. Nu är säsongens skörd av nypressade clementiner äntligen på väg till butik!

- Vi pressar bara frukt som är i säsong och därför finns clementinjuicen i butikshyllan endast under en begränsad period. Fram till dess att skörden tar slut helt enkelt. I år tror vi och hoppas på att vi kommer få tag på bra frukt fram till månadsskiftet mars-april. Så alla som har längtat efter den får passa på att njuta så länge den färska frukten finns, säger Ulrika Lång Gerdén, Temp. Senior Nordic Brand Manager på Brämhults.

Brämhults tillgodoser behovet av färska juicer, smoothies och fruktdrycker i Sverige och övriga Norden. Till vårt presseri kommer flera hundra ton citrusfrukter och morötter i veckan, som pressas och levereras till butik. Kunderna dricker en juice som är gjord så nära konsumtionstillfället som möjligt, om de inte pressar frukten själva hemma förstås.