Gå direkt till innehåll
EcoFlow DELTA Pro kan driva 99% av de elektriska enheterna i ett vanligt hushåll med bl.a. förnyelsebar solenergi.

Kraftfulla DELTA Pro lanseras i Sverige – ”nyckeln till ett friare liv”

Nu lanserar EcoFlow sin kraftfullaste powerstation på den svenska marknaden – DELTA Pro. Det portabla batteriet har en grundkapacitet på 3600 Wh och kan genom sina många anslutningar driva alltifrån en foodtruck till en sommarstuga.
– Vi vill bidra till slutet för bullriga och miljöförstörande dieselaggregat. Våra powerstations erbjuder ren och tyst elkraft oavsett var användaren befinner sig, säger Björn Isbacke och Thomas Sundström, grundare av EcoFlow Sverige.

Med ursprung i en av världens mest framgångsrika Kickstarter-kampanj väckte EcoFlows powerstation DELTA Pro uppmärksamhet långt före lanseringen i Europa förra året. Sedan dess har intresset blivit ännu större; nyligen beskrevs det portabla batteriet som en grön lösning på ett alltmer opålitligt elnät av ansedda The Times som framhöll det som en av de bästa uppfinningarna under 2021. Nu kommer DELTA Pro till Sverige. Med en grundkapacitet på 3600 Wh, med möjlighet att driva enheter upp till 3600 W, och 14 olika anslutningar kan DELTA Pro driva alltifrån en dator till en hel stuga. Det gör det möjligt att vistas bekvämt eller bedriva energikrävande verksamheter utan att vara uppkopplad till det offentliga elnätet; DELTA Pro kan både laddas via vägguttag, där 80 procent av kapaciteten uppnås under en dryg timme, eller via solpaneler.
– DELTA Pro är det hållbara alternativet till dieselgeneratorer och andra typer av portabla energikällor. Dessutom får användaren en helt annan kontroll över sin konsumtion genom massor av smarta funktioner i den tillhörande appen. Ekosystemet gör att du kan bygga ut systemet allt eftersom eller skräddarsy en lösning för en viss typ av verksamhet; genom att montera två extrabatterier kan kapaciteten tredubblas, säger Thomas Sundström.

Plug and play-lösning
DELTA Pro är kraftfullast i EcoFlows produktportfölj som sträcker sig ner till RIVER Mini med en kapacitet på 210 Wh som är så liten att den ryms i en handväska. Det breda sortimentet gör det enkelt att hitta en lösning som passar ett specifikt energibehov utan att behöva kompromissa med kapacitet eller effekt. EcoFlows målsättning är att bidra till övergången från fossila bränslen till förnybara energikällor samtidigt som användarna får ett friare liv utan att behöva anpassa sig till elnätets begränsningar.
– Intresset har varit enormt sedan vi lanserade våra första produkter i Sverige förra året. Vi får förfrågningar från alltifrån preppers och campingentusiaster till byggarbetsplatser, event och mediebolag som vill kunna ladda sin utrusning när de filmar utomhus. Det är en plug and play-lösning och en nyckel till ett friare liv som inte kräver några uppstartssträckor utan enkelt kan användas direkt, avslutar Björn Isbacke.

Läs mer om EcoFlow Sverige och DELTA Pro här.