60KW solcellsanläggning på bostadsrättsförening

Brf Nåldydnan på Noachsgatan blir första bostadsrättsförening i Eskilstuna att investera i solceller. Solcellsanläggningen på 60kW kommer att producera ca 52300 kWh/år och är ett steg i riktningen till att bli mer självförsörjande och sänka elkostnaderna samt göra ett slag för miljön. Solcellsanläggningen kommer minska CO2 utsläppen med ca 5320 kg/år och sett över livstiden blir det totalt över 212 ton minskade CO2 utsläpp.

Solcellssystemet är uppdelat på fem tak som rymmer 12000W vardera och solcellerna som kommer att användas till anläggningen är våra S-Class Vision 60 Smart ("nästa generations solceller"). Modulen har marknadens bästa garantier med 20 års produktgaranti och 30 års 87 % linjär effektgaranti. Dessa solceller förväntas producera upp till 30 % mer över livslängden i jämförelse med traditionella glas/folie-moduler.

Alla systemen är självklart separat beräknade efter rådande snö- och vindlaster så att monteringssystemen blir rätt dimensionerade. Genom att se till rådande förhållanden kalkyleras rätt antal takfästen och rätt antal aluminiumskenor fram så att systemet står emot alla sorters väder under hela livslängden.

Kategorier

EcoKraft erbjuder solceller för din egen elproduktion sedan 2008. Vi projekterar och installerar kompletta solcellssystem för villa, lantbruk och företag och jobbar endast med tyska, marknadsledande komponenter av högsta kvalitet. Genom åren har vi samlat på oss massor av referenser och har monteringsfilmer från flera installationer.

Vi jobbar för att på ett smidigt, enkelt och professionellt sätt hjälpa privatpersoner och företag att producera sin egen el och erbjuder därför allt från planering och projektering till installation och driftsättning. Vårt stora kunnande, noggrannhet och fokus på kunden har lett till att allt fler väljer EcoKraft. Kvalitet och kundnöjdhet är våra ledord som genomsyrar hela verksamheten.

Följ oss på Facebook!
Följ oss på Twitter!