ECOKRAFT lanserar trygghetsavtal för privatpersoner

ECOKRAFT lanserar trygghetsavtal för privatpersoner

Greentechbolaget ECOKRAFT lanserar nu trygghetsavtalen ECOCARE Basic och Premium för privatpersoner som äger solceller. För en fast månadskostnad säkerställs att anläggningen fungerar så bra som möjligt så länge som möjligt, oavsett vilken leverantör man använt sig av.

Tryggt ägande för alla

Ett problem som kan drabba privatpersoner är att de inte alltid har någon att vända sig till när anläggningen behöver ses över. Oftast handlar det om att den aktör som levererat anläggningen inte är verksam längre. ECOKRAFT vill nu ändra på det genom att erbjuda trygghetsavtal till alla.

– Som en av de första aktörerna i solcellsbranschen har vi under årens lopp byggt upp en stor kundbas och erfarenhet. Vi vet att det är viktigt att erbjuda trygghet för solcellsägare. Nu har vi produktifierat vårt erbjudande och det som ECOKRAFT gjort sig kända för och gjort det tillgängligt för hela marknaden oavsett leverantör, säger Johan Nyblom, VD på ECOKRAFT.

Förebyggande underhåll

Solcellsinvesteringar omfattas vanligtvis av garantier som täcker reparationer eller utbyten efter att fel har uppstått. I ett trygghetsavtal ingår fördelar utöver vad de traditionella garantierna täcker, vilket kan förlänga livslängden på anläggningen och minska risken för oväntade avbrott.

– Med ECOCARE vill vi omdefiniera hur kunder upplever kundservice, teknisk support och underhåll. Det handlar inte bara om att lösa problem när de uppstår, utan att aktivt arbeta för att förebygga dem. Vårt mål är att våra kunder ska kunna fokusera på annat och vara trygga med vetskapen att deras solcellsanläggning tas om hand på det bästa och mest kostnadseffektiva sättet, säger Daniel Karlsson, vice VD på ECOKRAFT.