Ecolocos bloggpanel testar ekologiska barnkläder

Webbutiken Ecoloco, som säljer glada ekologiska barnkläder, lanserar nu Ecolocos bloggpanel. Bloggpanelen består av ett gäng engagerade föräldrabloggare som alla på sitt sätt försöker leva lite grönare.

- En del av våra bloggare handlar i princip bara ekologiskt eller second hand medan andra precis fått upp ögonen för vikten av att varje miljövänligt steg gör skillnad, säger Loa Brynjulfsdottir på Ecoloco.

Bloggpanelen kommer att få testa Ecolocos glada ekologiska barnkläder lite då och då och därefter tycka till om produkterna. Genom att erbjuda specialtjänster som Twingly och RSS-flöden underlättar Ecoloco för bloggarna, som också snabbt och enkelt kan ladda ner de senaste produktbilderna och publicera på sina bloggar.

- Tanken är att både Ecoloco och våra leverantörer genom bloggpanelen ska få hjälp att utvecklas i en grönare, skönare och gladare riktning. Vi på Ecoloco ser det här som ett långsiktigt samarbete och hoppas få vara en del av vår bloggpanels värld under en längre tid.

Ecolocos bloggpanel består av:

Ekoblogg

Malin kallar sig själv "eko-nörd" och vill med sin ekoblogg bidra till en grön förändring. Hon bloggar om nyfödde sonen Leon, om kärlek, KRAV, ekologi, mindfulness och vegetarisk mat.

Tramsbyxa

Tramsbyxa är en blogg om snille, smak och barnkläder. Den sköts av Betty, Bodil och Rebecka Åhlund och handlar om barnkläder, leksaker och annat smått och gott.

Vintage Retro Mami

Retromamman Jessica bloggar om barnen Bambi, Madicken och Kenny och om alla sina fantastiska retro vintage fynd på Röda Korset.

Sessan & Prinsessan

Ekofrälsta Sessan bor med sin lilla Prinsessa, man, tonåring och bonusson i Oslo. Sessan bloggar om sin familjs färgrika liv, glädje och sorger.

Tumadre

Teresa är en levnadsglad singelmamma som bloggar om sin vardag med två härliga barn. Och så om foto, barnkläder, heminredning och shopping.

Prinsessans Dagbok

Utlandsmamman Josefine lever med man och sonen Elian (och snart ett litet syskon...) i Oslo. Bloggen är Josefines dagbok där hon skriver från hjärtat om stort som litet.

Ecolocos pressrum länkas till bloggar som skriver om Ecoloco.

Först ut för att testas av Ecolocos bloggpanel är de helt nylanserade ekologiska skinntofflorna från Bellio. Bellio är ett helt nytt svenskt företag som gett sig den på att det ska gå att producera snygga ekologiska giftfria mockasiner till barn i Sverige. Och som dom har lyckats! Ecoloco är tillsammans med Designtorget först i Sverige med att lansera Bellio.

Ecoloco erbjuder eko från topp till tå. Allt i butiken - allt ifrån ytterkläder till strumpor och kalsonger - är certifierat ekologiskt. På ecoloco.se hittar du glada designade ekobarnkläder från danska märken som Nanoou, Serendipity, Mini-O och Lille Lurendrejer, samt ekoskor från svenska Bellio och från Kavats nya ekologiska kollektion Eko-Logic. Man kan handla hemifrån när som helst på dygnet på ett smidigt, enkelt och tryggt sätt.

På den egna bloggen och i nyhetsbrevet erbjuder Ecoloco råd och tips på hur man kan leva bättre i samklang med naturen.

_________________________________________________________

För mer information och pressbilder gå till Ecolocos pressrum eller kontakta

Loa Brynjulfsdottir, vd på Ecoloco

Mail: loa@ecoloco.se

Ecoloco är en webbutik som säljer färgglada och funktionella ekologiska kläder och skor för barn 0-7 år. Ecoloco är spanska för "tokig i ekologiskt" och allt i butiken är certifierat ekologiskt. Bland de utvalda ekomärkena finns Nanoou, Serendipity, by Richter, Lille Lurendrejer, Mini-O, Pololo, Living Crafts, mini MOW och Kavat Eko-Logic.

www.ecoloco.se

• bloggare