Ecophon satsar på designad ljudmiljö

Ecophon satsar på designad ljudmiljö

Nu kan man kombinera god ljudmiljö med design. Ecophon utökar sin produktfamilj Ecophon Solo med tio frihängande geometriska standardformer. Ljudabsorbenterna kan dessutom skräddarsys i unika former efter egen design och finns i ett stort urval kulörer.

Ecophon Solo och har funnits tidigare som vita 40 mm skivor i formaten 1200x1200 och 1200x2400 mm. Med nya Solo får man helt nya designmöjligheter samtidigt som man bidrar till att sänka ljudnivån och minska ljudutbredningen.

Ecophon Solo är en akustiskt och estetiskt flexibel lösning för att ytterligare förbättra akustiken i byggnader med befintligt akustiktak, t ex över en reception, i matsalar och över arbetsplatser i öppna kontor. Dessutom är det en lämplig lösning för byggnader där man inte kan ha heltäckande akustiktak.

Ecophon Solo kan monteras på tre olika sätt: med vajrar som ger absorbenterna ett svävande intryck, med fast pendel för montage tätt intill bjälklaget och med ett pendelfäste som gör att man kan vinkla absorbenterna.

För mer information, kontakta:

Michael Thornblad, marknadschef Ecophon, telefon: +46 42 17 98 06 (även mobil)

Ecophon är världsledande leverantör av akustiklösningar såsom ljudabsorberande undertak och väggabsorbenter. Bolagets affärsidé är att skapa en god ljudmiljö för människor och därmed bidra till en god arbetsmiljö och välbefinnande. Ecophon ingår i Saint Gobain-koncernen som är en världsledare inom funktionella byggmaterial. Ecophons huvudkontor ligger i Hyllinge utanför Helsingborg.