EcoRide vann upphandling av elcyklar till Göteborgs Stad

EcoRide vann upphandling av elcyklar till Göteborgs Stad

EcoRide kommer att leverera 16 st elcyklar till Majorna-Linné i Göteborg, där elcyklarna kommer att användas i stadsdelens dagliga verksamhet. Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med ca 64 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i.

- Vi är glada och stolta att stå som leverantör av elcyklar till kommunen i Göteborg. Med EcoRide-elcyklar kommer stadsdelens verksamhet att gå smidigare med energi-effektiva transporter. Vi upplever ett ökat intresse för elektrifierad mobilitet och elcyklar från många håll, både från kommuner och företag, säger Christoffer Rönnmark, regionansvarig på EcoRide Göteborg.

Upphandlingen utfördes inom ramavtal genom Göteborgs Stads Upphandlings AB.

Att trampa en EcoRide elcykel är en ren fröjd. Alla borde få uppleva känslan!

Besök: www.ecoride.se