Ecosightseeing påbörjar certifieringsprogram via Travelife

Ecosightseeing påbörjar certifieringsprogram via Travelife

Eco Sightseeing Sthlm AB är glada att meddela att vi nu påbörjar samarbete med Travelife för researrangörer.

Travelife är ett internationellt erkänt program för utbildning, ledning och certifiering för hållbarhet inom turism.

Travelife har en trestegsstrategi: (1) Travelife engagerad; (2) Travelife Partner och (3) Travelife Certified.

Vi är på steg 1 - Travelife Engaged. Vi arbetar för att gå vidare till steg 2 - Travelife Partner.

För att nå Travelife-partner måste vi uppfylla över 100 hållbarhetskriterier som kan grupperas i fem viktiga områden: Kontorsverksamhet; Produktutveckling; Arbete med leverantörer; Kundrelationer och destinationer.

Genom regelbunden utbildning, medvetandehöjande bland våra anställda och leverantörer och implementering av hållbarhetspolicyer och praxis strävar vi efter att uppnå Travelife Certified-steget, den tredje och högsta nivån senast 2022.

Regioner

Ecosightseeing Sthlm AB har som mål att erbjuda intressanta och roliga sightseeingturer. Vi har den högsta miljöambitionen i Stockholms hamnar och 2020 skall framdrivningen vara 100% fossilfri.

Elias Nilsson

Presskontakt VD Affärsutveckling 0793373459

För Stockholm i tiden

Ecosightseeing Sthlm AB ´s affärsidé är att erbjuda ett hållbart alternativ till de stora sightseeingbolagen. Liveguidade turer i mindre grupper med personlig atmosfär. Värdskap och hållbarhet är våra ledord. Vi har den högsta miljöambitionen i Stockholms hamn. 2020 skall framdrivningen vara 100% fossilfri.

Eco Sightseeing
BECKHOLMSVÄGEN, 4