Per Rastin ny VD i Ecovision

Styrelsen i Ecovision AB har idag utsett Per Rastin till ny Verkställande Direktör. Per Rastin efterträder Ecovisions grundare och nuvarande VD, Paul Östling, som lämnar sin post efter 23 år i bolaget. Per Rastin tillträder sin tjänst idag den 9 maj 2006. Per Rastin är 37 år och civilekonom. Han är idag vice VD i Ecovision och har varit verksam i bolaget sedan 1990. – Per Rastin passar perfekt in i rollen som VD för Ecovision. Vi ser mycket goda möjligheter för honom att leda Ecovisions fortsatta utveckling framåt, säger Jan-Olof Dahlén, styrelseordförande i Ecovision. För ytterligare information, vänligen kontakta: Jan-Olof Dahlén, styrelsens ordförande, telefon 0708-969 521 Per Rastin, VD, telefon 0709-679 005 Ecovision-koncernen består av fyra produktområden: Ecovision ProTrader med realtidsterminaler för finansmarknaden, Ecovision NewMedia som utvecklar och driver Internet-tjänster för bl a banker, Ecovision Finansanalys med nordisk fundamentaldata och finansinformation till mediamarknaden samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Ecovisionkoncernen har 36 anställda. Omsättningen år 2005 uppgick till 60,5 Mkr och rörelseresultatet var 3,9 Mkr. Ecovision har verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Ecovision-aktien är noterad på Stockholmsbörsens Nya Marknaden. Ecovisions huvudägare är franska Fininfo SA som är en ledande europeisk leverantör av finansiell information. Fininfo hade år 2005 drygt 900 anställda och omsättningen var 141 miljoner Euro.