Ecoviva bäst i test av matkassar

TT Nyhetsbyrån har beställt utvärdering av matkassar. Ecoviva får bäst i test i utvärderingen av sex olika matkassar. Utvärderingen är utförd av WiseGuide som testar allt i sin rätta miljö under naturliga förutsättningar för att guida kunder till rätt köp. Ecoviva har vunnit en rad utmärkelser för sina ekologiska matkassar.

WiseGuide har i sin utvärdering av matkassar utgått ifrån kvalitet, meny och recept samt resultat och med en betygsskala 1-5. Ecoviva får högsta betyget 5 poäng och får Bäst i test. Övriga matkassar som ingick i testet är Linas Originalkasse, Middagsfrid, City Gross, Mathem samt Årstiderna.

Utvärderaren Maja-Stina Skarstedt på Wiseguide/TT, lyfter fram att det finns allt fler leverantörer att välja på och man ska utgå från familjens behov.

-Tänker man inte på priset i första hand utan vill ha den bästa maten kanske man ska välja en ekologisk kasse, säger hon. Den ekologiska matkassen från Ecoviva prickar in samtliga av våra kriterier och blir bäst i test. Det framgår tydligt var produkterna kommer ifrån, råvarorna är i perfekt skick och menyn varierad. Dessutom stämmer angivna energiintag och tillagningstider”.

Omdöme Ecovivas ekologiska matkasse – bäst i test

Ecoviva är en helt komplett matkasse. Nästan alla varor är ekologiska eller miljömärkta och de är i mycket bra skick. Allt i kassen går att använda och inget saknas. Inför leverans kommer det ett mejl med vad som bör finnas hemma. Menyn är riktigt varierad: en kötträtt, en kyckling, en vegetarisk och en med skaldjur. Energi- och näringsvärde är angivet och intrycket är att det hålls på en rimlig nivå. Plus för att det står angivet vilka rätter som är lätta respektive medelsvåra. Tillagningstiden stämmer och resultatet blir färggranna rätter i lagom portionsstorlekar.

Läs mer om Ecovivas matkassar: www.ecoviva.se

För mer information, vänligen kontakta:

Amina Bergendahl: 070-242 40 87

Annika Kristoffersson: 070-2323238

• miljösmart
  • middagstjänst
  • ecovivas matkasse
  • bäst i test
  • tt
  • wise guide
  • arla guldko
  • matlagning