Många nya aktieägare i framgångsrik spridningsemission

Bolaget är på väg att nå full teckning i spridningsemissionen och att uppfylla lämpliga spridningskrav på en marknadsplats inför en framtida notering. Merparten av spridningsemissionen är tecknad.

Stort intresse för bolaget och dess verksamhet
Med en månad kvar av teckningsperioden i spridningsemissionen har eddbee redan fått ett tillfredsställande antal nya aktieägare. Dessutom är större delen av nyemissionen tecknad. Teckning och tilldelning sker löpande, utifrån ”först till kvarn”-principen. Nuvarande teckningsgrad säkerställer bolagets tekniska utveckling av ny funktionalitet och bolaget ser med tillförsikt på resterande del av teckningsperioden såväl som framtida planer.

– Det är oerhört glädjande med det stora intresset för eddbee och vi är oerhört stolta över att få välkomna alla er nya aktieägare att bli en del av vår resa. Vi kan även notera ett stort intresse och engagemang kring bolagets verksamhet och utveckling. Nytillkomna aktieägare har bland annat redan startat en egen Facebookgrupp för eddbee och vi får löpande frågor om bolagets verksamhet och vår spridningsemission. Allt detta stärker oss i vår tro på bolagets ambitioner och framtid!

– Merparten av teckningarna brukar ske i slutet av teckningsperioden, vilket gör att vi känner oss komfortabla med att nå fullteckning.

Detta säger Sven-Olof Nilsson, VD på eddbee group AB.

Finansieringen - viktig milstolpe för bolagets utveckling
Emissionslikviden kommer främst att användas till utveckling av fler och förbättrade tjänster i bolagets interaktiva sport-, spel- och aktieplattformar, påbörja marknadsföring av GuldMedlemskapet samt till att bereda väg för bolagets noteringsemission.

Bolagets aktieplattform innehåller flera unika funktioner och betydligt fler är under utveckling. Den stora lanseringen av bolagets plattformar planeras i samband med noteringsemissionen under hösten 2021. I samma skede lanseras bolagets GuldMedlemskap, ett attraktivt paket till nya kunder innehållandes aktier i eddbee samt en uppsättning pristävlingar på bolagets olika plattformar. Målet är att nå 1.000.000 sålda GuldMedlemskap á 36 Euro.

För mer information, vänligen besök vår Investor Relations-sida, eller kontakta oss på invest@eddbee.com.

• Finans, aktier, privatsparande

• fintech
  • sport
  • aktier
  • skill games
  • spel
  • spridningsemission

eddbee group AB (publ) är verksamma inom skill games och fintech med fokus på unika interaktiva digitala plattformar inom sport- och finans. Bolaget har sitt säte i Göteborg och har som målsättning att notera bolagets aktie på lämplig marknadsplats.

Sven-Olof Nilsson

Presskontakt VD