Ny bok hjälper dig att upphandla HR-konsult

Efter hand som många företag och organisationer slimmat sina verksamheter har köpen av konsulttjänster inom HR-området blivit allt fler. I Pia Juhlin Åstrands nya bok ”Mot samma mål - så lyckas du med köp av HR-konsult” får läsaren veta hur sådana konsultköp bäst genomförs för att ge önskade resultat. Med hjälp av exempel och checklistor vägleds du från den dag du först får idén att anlita konsult tills konsulten är färdig med sitt uppdrag och lämnar arbetsplatsen. Författaren Pia Juhlin Åstrand delar också med sig av egna erfarenheter från lyckade och mindre framgångsrika konsultuppdrag. Pias fem tips att tänka på när du funderar på att köpa HR-konsult: · Ta ställning till om det verkligen är en konsult du behöver. · Var noga med utformningen av uppdragsbeskrivningen. · Bedöm flera konsulter innan du bestämmer dig. · Förankra arbetet i organisationen innan konsulten börjar sitt arbete. · Avsätt egen tid för att leda konsultens arbete. Fakta om författaren Pia Juhlin Åstrand har arbetat inom HR- och arbetslivsområdet sedan 1990. Hon har bland annat arbetat som utredare, projektledare, ombudsman och vd. Sedan 1998 arbetar hon som konsult med inriktning på förändringsarbete, ledarskap och strategiskt personalarbete. Fakta om boken Titel: Mot samma mål – så lyckas du med köp av HR-konsult Författare: Pia Juhlin Åstrand ISBN: 91-7610-245-9 Omfång: 158 sidor För mer information Henrik Johansson, redaktör 08-587 670 42, 0708-587 683, henrik.johansson@thomson.com Om Thomson Fakta Thomson Fakta (www.thomsonfakta.se) är ett informationsförlag inom den internationella informationskoncernen The Thomson Corporation. Thomson Fakta har funnits sedan 1979 och omsätter idag ca 160 miljoner kronor. Thomson Fakta är en ledande leverantör av integrerade informationslösningar och tillhandahåller information, verktyg till programvara och applikationer inom områdena juridik, skatt/ekonomi samt HR. The Thomson Corporation är noterat på börserna i New York och Toronto (NYSE, TSX:TOC).

• Tjänster, konsult, service