Thomson Fakta och Soliditet ingår samarbete

Informationsförlaget Thomson Fakta och kredit- och affärsinformationsföretaget Soliditet har ingått avtal där Soliditet ska författa och utveckla tjänsten Företagarhandboken Kredithantering. Thomson Fakta har under tolv år publicerat Företagarhandboken och internettjänsten Thomson Kredithantering. Från och med januari 2006 kommer Soliditet att ta över uppdateringen av tjänsten. Samtidigt blir Thomson Fakta samarbetspartner till Soliditet vilket innebär att Soliditet kan erbjuda ytterligare en tjänst som ett komplement till befintligt utbud. – Soliditet är en stark och välrenommerad aktör på såväl den lokala som den globala kredit- och affärsinformationsmarknaden som ytterliggare kommer att bredda och fördjupa tjänstens innehåll, säger Christina Alwert redaktionschef på Thomson Fakta. – Detta samarbete ger oss ytterligare en kanal för att kommunicera ut våra kunskaper och egna erfarenheter, säger Ulrica Nölke, seniorkonsult på Soliditet. Kredithandboken är en väletablerad tjänst på svenska marknaden som erbjuder chefer, handläggare m fl ett suveränt verktyg i det dagliga arbetet. Det finns en naturlig koppling mellan våra tjänster, och vi ser fram emot ett givande samarbete som ytterligare stärker oss i vår strävan att arbeta nära kunder och prospekts. Thomson Fakta och Soliditet har tillsammans under det två senaste åren arrangerat det mycket uppskattade heldagsseminariet Kreditdagen. Företagarhandboken Kredithantering Företagarhandboken Kredithantering ör en komplett handbok för företagets kreditfrågor. Den ger stöd och hjälp åt kredit-, reskontra- ekonomi- och försäljningsavdelningar som vill utveckla och förbättra sitt kreditarbete. Tjänsten finns på pärm och internet och uppdateras löpande. För mer information Henrik Johansson, redaktör Thomson Fakta, 08 - 587 670 42, 0708 - 587 683 Om Thomson Fakta Thomson Fakta (www.thomsonfakta.se) är ett informationsförlag inom den internationella informationskoncernen The Thomson Corporation. Thomson Fakta har funnits sedan 1979 och omsätter idag ca 160 miljoner kronor. Thomson Fakta är en ledande leverantör av integrerade informationslösningar och tillhandahåller information, verktyg till programvara och applikationer inom områdena juridik, skatt/ekonomi samt HR. The Thomson Corporation är noterat på börserna i New York och Toronto (NYSE, TSX:TOC). Om Soliditet Soliditet ger dig snabb tillgång till värderad kredit- och affärsinformation om alla företag världen över samt alla privatpersoner i Sverige och Norge. Soliditet är D&Bs partner i Sverige och erbjuder unika globala lösningar för alla delar av ditt företag som kräver kredit-, inköps- och marknadsinformation. Soliditet och D&B i Sverige omsätter ca 235 miljoner kronor och har 140 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö och på Öland.

• Tjänster, konsult, service