EdmoLift fortsätter att leverera truckbord till Mitsubishi Logisnext Sweden!

I måndags gick ytterligare tre specialutvecklade lyftbord av modellen TRD 100 iväg för att så småningom bli installerade i  Mitsubishi Logisnext Sweden’s (tidigare UniCarriers) truckar. Vad som är speciellt med dessa lyftbord på truckarna är att de är framtagna för att hantera Volvokoncernernas egna emballage system "blå lådor", ett system som återfinns i flera Volvofabrikers intralogistiska processer. Lyftborden har en utskjutningsbar bordsskiva med låsfunktion i mittläget och där ovansidan av bordsskivan är täckt med kulrullar. Det här skapar möjligheten att lasta på och av- samt transportera de blå plastlådorna, som ofta innehåller diverse mindre monteringskomponenter, till materialfasader vid monteringslinor väldigt effektivt och säkert.

AUTOMOTIVE INDUSTRIN - ETT AV EDMOLIFTS STÖRSTA KUNDSEGMENT
”Dessa kundunika TRD 100 är bara några få i mängden av alla de som tagits fram för våra kunder och indirekt Volvokoncernernas räkning,” berättar Mikael Fernlund, försäljningschef för Norden hos EdmoLift och fortsätter, ”De är ett utmärkt exempel på hur våra smarta lyftlösningar enkelt kan integreras i andra produkter för att addera dimensionen av högklassig vertikal positionering. Flera av våra större projekt de senaste åren har varit direkt eller indirekt mot just AB Volvo och Volvo Cars, och det är väldigt kul att vi lyckas leverera lösningar som gör att de fortsätter kontakta oss när de har nya projekt på gång.”

• truckar
  • bilindustri