Klassikern Drambuie lanseras med presentförpackning i limiterad upplaga

Klassikern Drambuie lanseras med presentförpackning i limiterad upplaga

Whiskylikören Drambuie är en extraordinär blandning av skotsk whisky, ljunghonung, kryddor och örter. Det är även huvudingrediensen i årets juldrink, Drambuie Hot Apple Toddy. Lagom till vintern lanseras nu Drambuie med en nydesignad presentförpackning i begränsad upplaga.

Drambuie är en smakupplevelse utöver det vanliga. Den guldfärgade likören består av skotsk whisky som har smaksatts med en hemlig blandning av ljunghonung och örter. Receptet är i princip oförändrat sedan Drambuie först tillverkades för över 250 år sedan. Nu lanseras Drambuie i en ny presentförpackning i begränsad upplaga på 6000 exemplar. Det är den perfekta julklappen eller gå-bort-presenten för vinterns alla festligheter.

DRAMBUIE HOT APPLE TODDY
1 del Drambuie
3 delar varm äppeljuice
Pressa i juicen från en citronklyfta, tillsätt en hel kanelstång och servera i kaffeglas.

Pris: 70 cl 319:- / 35 cl 174:-
Artikelnummer: 700
Alkoholhalt: 40%
Smaknoter: Drambuie har en söt, balanserad, eldig och mycket kryddig örtsmak med inslag av vanilj. Doft av balanserad, kryddig sötma med inslag av vanilj och honung.

Den nya Drambuie presentförpackningen kommer att finnas i begränsad upplaga på Systembolaget från och med november 2012.

För mer information:

Isabelle Hamilton, marknadskoordinator Edrington Sweden