PIPER-HEIDSIECK & Restaurang DRAMA erbjuder Champagneupplevelse i filmens tecken

Champagnehuset PIPER-HEIDSIECK, Champagnepartner till den Internationella filmfestivalen i Cannes och exklusiv Champagnepartner till Oscarsgalan sedan 2015, blev det naturliga Champagnevalet för restaurang DRAMA – restaurangen i Art Deco stil som nu öppnar upp i Skandinaviens största köpcentrum - Mall of Scandinavia.

Restaurang DRAMA är integrerad mellan två biografer i anslutning till gallerian. Salong 1 är Nordens första IMAX salong och Salong 2-4 är Sveriges allra första biosalonger utrustade med Dolby Atmos 62.2-kanals ljud. VIP-salongerna kommer att ha komfortabla läderfåtöljer med egna bord där det går att njuta av både mat och dryck under filmvisningen.

Restaurang DRAMA vill sätta guldkant på vardagen och fånga känslan från en storslagen era då biograferna stod som symboler för den nya tidens sätt att umgås och uppleva nöje. Menyn består av såväl svenska klassiker som internationella, välkända rätter – samtliga tillagade från grunden – och passar både när man vill äta något snabbt före biobesöket eller sitta länge och uppleva flera rätter. På DRAMA serveras även tapas och smårätter och med matkassen kan du även ta med dig den goda maten hem. När dryckerna till menyn skulle väljas var PIPER HEIDSIECK, med sin långa historia med koppling till filmens värld, ett naturligt val för Vardagruppen som står för driften av restaurangen.

-Vi är jätteglada och stolta att DRAMA och Vardagruppen har valt oss som dryckespartner, framförallt när det gäller Champagnen då det ger oss en möjlighet att erbjuda en av världens bästa Champagner till en bred publik. Vi kommer såklart att utveckla vårt Champagneerbjudande på plats inom ramen för Film tillsammans med DRAMA och på så sätt också få en ökad kännedom för PIPER HEIDSIECK i Sverige, säger Mats Jansson, Brand Manager för PIPER HEIDSIECK på Edrington som distribuerar PIPER HEIDSIECK på den svenska marknaden.

PIPER-HEIDSIECK grundades 1785 och är ett av de äldsta Champagnehusen i Frankrike. Huset har under många år varit en stor supporter av film. Från Oscarsgalan till den Internationella Filmfestivalen i Cannes - PIPER-HEIDSIECK är ofta närvarande vid flertalet Internationella händelser inom filmens värld:

• Exklusiv Champagne vid Oscarsgalan sedan 2015. På årets gala serverades Champagne PIPER-HEIDSIECK Cuvée Brut samt Rosé Sauvage när den 87:e Oscarsgalan gick av stapeln. PIPER-HEIDSIECK skapade också ett ‘RARE Moment’ genom att servera sin prestige cuvée RARE 2002 under “Governors Ball”, som är den officiella efterfesten till Oscarsgalan.
  • PIPER-HEIDSIECK är även den officiella Champagnen vid Internationella Film Festivalen i Cannes sedan över 20 år (sedan 1993) och har haft närvaro under festivalen sedan 1982.
  • PIPER-HEIDSIECK är officiell Champagne partner vid Australiens AACTA awards
  • PIPER-HEIDSIECK stödjer också den franska och Amerikanska Cinémathèque i arbetet att berika och bevara filmarvet.
  • PIPER-HEIDSIECK har förekommit i flertalet filmer genom åren, allt i från “independent” filmer som ’Blue is the Warmest Color’ (Palme d’Or Cannes 2013) till mer kommersiella filmer som ’X-Men’. PIPER HEIDSIECK syns även i den mycket efterlängtade ’By the Sea’ med Angelina Jolie och Brad Pitt på rollistan. Filmen har Svensk premiär den 13 november.

OM FILMSTADEN SCANDINAVIA I SOLNA, STOCKHOLM :

Sveriges mest storslagna bioupplevelse med 15 salonger med den senaste tekniken: 1 IMAX®-salong, 3 salonger med Dolby Atmos®-utrustning, 4 VIP-salonger, Restaurang Dramamed möjlighet att ta med sig något in i salongen eller plocka upp take-away på vägen hem.

För ytterligare information, vänligen kontakta Mats Jansson, Brand Manager Edrington, tel: 070-691 07 74

Vardagruppen: Eddy Estigarribia, 0705-45 95 85

Restaurang DRAMA: Eddy Estigarribia, 0705-45 95 85

På den nordiska marknaden har Edrington även en rad strategiska partnerskap och distribuerar varumärken som; Laphroaig, Jim Beam, Sourz, Makers Mark, Courvoisier, Galliano, Piper-Heidsieck Champagn, Bols likörer med flera.