Piper-Heidsieck tar designtraditionen vidare med innovativ champagnekylare

Piper-Heidsieck tar designtraditionen vidare med innovativ champagnekylare

Det anrika champagnehuset Piper-Heidsieck, med anor från 1785, lanserar i mars en ny förpackning på Systembolaget i form av en innovativ champagnekylare. Kylaren som omsluter flaskan har inspirerats av Piper-Heidsiecks huvudkontor i Reims i nordöstra Frankrike.

Piper-Heidsieck är en torr, frisk och fruktig champagne med balanserad syra och var Marilyn Monroes favoritchampagne. Champagnehuset, Piper-Heidsieck och dess vinmakare, Régis Camus har vunnit många prestigefyllda priser. Bland annat har man, för sjunde året i rad vunnit utmärkelsen ”Sparkling Winemaker of the Year” vid International Wine Challenge 2013. I Fine Champagne Magazines stora champagneprovning 2013 placerade sig också Piper-Heidsieck som andra bästa non-vintage champagnen efter sitt ”syskon” Charles Heidsieck.

– Piper-Heidsieck har en lång tradition av mode- och designsamarbeten med designers som Pierre-Karl Fabergé, Jean Paul Gaultier, Christian Louboutin och Victor & Rolf. Nu har vi nöjet att presentera en ny design på en champagnekylare för att rama in den klassiska flaskan med struktur hämtad från Pipers huvudkontor som ritades 2008 av Jacques Ferrier, säger Mats Jansson, Brand Manager på Edrington.

Piper-Heidsieck Brut
Art.nr: 7332