Populärt att öppna butik på ReTuna – imorgon öppnar en inredningsbutik

Populärt att öppna butik på ReTuna – imorgon öppnar en inredningsbutik

Det är populärt att öppna butik på ReTuna Återbruksgalleria. På bara en vecka har två butiker öppnat i ReTuna och intresset är större än någonsin att etablera sin verksamhet i ReTunas lokaler. Imorgon den 11 mars öppnar butiken Re Moda på ReTuna. En butik som säljer återbrukade och renoverade möbler, inredning och smådjurssaker. Men även en del ekologiska livsmedel. Butiken drivs av två systrar som tycker det känns häftigt att få chansen att öppna Re Moda just på ReTuna.

- Det började med att vi såg en annons på facebook om en informationsträff på ReTuna om att öppna butik där. Vi blev genast intresserade och på den vägen är det. Det är första gången jag och min syster Anita öppnar butik, säger Eva Medin butiksinnehavare på Re Moda. Och det känns rätt och häftigt att vara här äntligen.

Butiken kommer sälja möbler, inredning och även ekologiskt närproducerade livsmedelsvaror som honung, sylt och knäckebröd. Det kommer även finnas en del smådjurstillbehör som fågelburar, akvarium och kattsaker i butiken. Allt kommer även ha en touch av shabby chic.

- Jag och min syster har alltid varit intresserade av att renovera och ta till vara på saker så det här blir som att förena nytta med nöje, fortsätter Eva. Allt vi gör i ordning till butiken kommer från Returen på ReTuna.

Anna Bergström, centrumledare för ReTuna är entusiastisk över den nya butiken och tycker det är roligt att så många har fått upp ögonen för ReTuna och vill öppna butik här.

- Det är så roligt att fler och fler satsar och vill åka med på ”ReTunatåget”. Det är så rätt i tiden och många har insett det, säger hon stolt. Nu när många ser att konceptet ReTuna fungerar våga såklart fler att satsa.

Vid frågor vänligen kontakta:

Eva Medin, Butiksinnehavare till Re Moda

Anita Pettersson, Butiksinnehavare till Re Moda