Nuvarande centrumledare Anna Bergström och blivande centrumledare Sofia Bystedt (till höger).

Sofia Bystedt ny centrumledare för världens första återbruksgalleria

I höstas sökte vi en ny centrumledare för världens första återbruksgalleria ReTuna. Nu är det klart att Sofia Bystedt, tidigare event- och konferenskoordinator på ReTuna, ska leda gallerian.

Nuvarande centrumledare Anna Bergström slutar i januari 2020. Från den 17 februari tar Sofia Bystedt över.

- Det känns fantastiskt! Att få ta över stafettpinnen från Anna Bergström är en stor ära och jag ser verkligen fram emot att utveckla framtidens ReTuna tillsammans med alla hyresgäster, säger hon.

Vad ser du fram emot mest på nya jobbet?

- Att förvalta och utveckla den cirkulära handeln i Eskilstuna tillsammans med ReTunas hyresgäster. Tillsammans bidrar vi till att Eskilstuna blir den självklara klimatdestinationen i Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Sofia Bystedt, 070-439 08 78.

Anna Bergström, centrumledare, 016-10 64 42.

ReTuna drivs av Eskilstuna Energi och Miljö

ReTuna Återbruksgalleria och Retuna Återvinningscentral drivs av det kommunägda bolaget Eskilstuna Energi och Miljö, EEM.

EEM är ett kommunalt bolag som har i uppdrag att bedriva konkurrenskraftiga verksamheter inom energi- och miljöområdet. EEM ska leverera optimal nytta till kunder och invånare – med minimal miljöpåverkan. Målet är att vara ett föredöme och en inspirationskälla inom energi och miljö, samt skapa hållbar samhällsnytta för nuvarande och kommande generationer.