Unified Communications - seminarium på Dataföreningen

Efftel presenterade 28 april 2010 på Dataföreningens seminarium under rubriken "Hur du utvecklar ditt företag med Unified Communications".

Efftel gav sin syn på vad Unified Communications (UC) är samt råd och tips till ansvariga IT-chefer om hur UC bör införas. Under seminariet diskuterades bland annat en lämplig definition av begreppet Unified Communications, eller "unified communication", som det ibland felaktigt kallas. Mobilväxeltjänsten Efftel Max, som bygger på en Telepo-plattform, demonstrerades och deltagarna kunde konstatera att den är en fullfjädrad UC-lösning.

Med Efftel Max kan man bland annat enkelt nås via fastnätsnummer på mobilen, sätta upp telefonkonferenser, använda "presence", hänvisa sig, skicka och ta emot fax och integrera telefonin med MS Outlook och andra system.

Efftel visade lösningar med Unified Communications, som kraftigt kan effektivisera verksamheten för företag som till exempel flyttar, omorganiserar, jobbar internationellt och har kontor på många olika ställen. Den totala telefonikostnaden kan ofta minska med denna typ av lösningar samtidigt som organisationen blir effektivare.

Läs mer om Efftel Max mobil centrex

• centrex