Efftel förvärvar Accesspoints verksamhet för IP-telefoni

Stockholm den 21 maj 2008: Efftel AB förvärvar Accesspoints rörelse för IP-telefoni och alla Accesspoints befintliga kundavtal. Genom förvärvet stärker Efftel sin position i Göteborgsområdet.
"Accesspoint har framgångsrikt byggt upp en kundbas med virtuell växel eller "IP-centrex" i västra Sverige. Vi har samma syn på lösningar för telefoni för företag, så förvärvet känns mycket naturligt", säger Håkan Lund, VD för Efftel.

"Vi insåg att en fortsatt expansion krävde mer muskler. Efftel är det företag som bäst positionerat sig för en fortsatt expansion av vår kundbas. Den erfarenhet och kompetens Efftel har på IP-telefoni är närmast unik i Sverige", säger Patrik Berntsson på Accesspoint."

Förvärvet kommer att ge Accesspoints befintliga kunder förbättrad service och support. Det blir nu också lättare för andra företag i västra Sverige att få tillgång till modern IP-telefoni.

"Hittills har IP-telefoni varit vanligast i Stockholm. När Efftel nu får ett starkare fotfäste i Göteborg, blir det lättare för företag och organisationer här att få lägre kostnader och mer effektiva affärsprocesser med modern IP-telefoni", säger Patrik Berntsson på Accesspoint.

"Det här är ett steg i Efftels expansion över Skandinavien. Genom Accesspoint ökar Efftel sin närvaro i västra Sverige", säger Håkan Lund, VD för Efftel.

Om Efftel
Efftel AB är en utmanare som levererar flexibla telefonilösningar för företag i norra Europa med upp till 500 anställda. Efftel erbjuder möjligheten att outsourca all telefoni genom att köpa den som en tjänst, utan egen växel. Det ger minimala investeringar, låga samtalskostnader och frihet från allt krångel med att äga en egen växel. De flesta av Efftels lösning¬ar bygger på modern IP-telefoniteknik, som Efftels medar¬bet¬are har erfarenhet av sedan 1997. Efftel levererar även bredband och mobiltelefoni. http://www.efftel.com/

Om Accesspoint
Accesspoint är en IP-telefonioperatör i Göteborg, som under de senaste tre åren byggt upp en marknadsnärvaro i västra och södra Sverige. www.accesspoint.se