Relacom och Efftel inleder samarbete kring IP-telefoni

Efftel och Relacom ska tillsammans rulla ut IP-telefoni för små och mellanstora företag i Sverige. Relacom kommer att utföra installation och driftssättning av IP-telefoner och utrustning för Efftels telefonitjänster. Avsikten är att relationen ska utvecklas geografiskt allteftersom Efftel etablerar sig inom och utanför Sverige, där Relacom har en fältorganisation. ”Med vårt långsiktiga avtal med Relacom, kan vi leverera flexibla och kostnadseffektiva telefonilösningar med kvalitet för våra kunder. För oss var det särskilt viktigt att välja en rikstäckande partner som kan hantera växande volymer effektivt och med kvalitet”, säger Håkan Lund, VD för Efftel. ”Med vår starka, lokala närvaro har vi möjlighet att garantera pålitlighet och effektivitet gentemot Efftels företagskunder på en starkt växande marknad,” säger Henrik Eriksson, försäljningschef för Relacom Sverige. Om Efftel Efftel erbjuder små och medelstora företag möjligheten att köpa all sin telefoni som en flexibel tjänst, utan att investera i en egen växel. Det ger minimala investeringar, mycket låga samtalskostnader och frihet från allt krångel med att äga en egen växel. Många av Efftels tjänster bygger på modern IP-telefoniteknik, som våra experter jobbat med sedan 1997. För mer information: www.efftel.com Om Relacom Med 15 000 medarbetare i 17 länder är Relacom den ledande, oberoende och globala leverantören av nättjänster. Relacom bygger, installerar och underhåller fasta och mobila nät samt företagslösningar till många av världens ledande operatörer och systemleverantörer - kunder som valt att fokusera på sin kärnverksamhet. Relacom har huvudkontor i Stockholm. Kombinationen av den samlade erfarenheten och den oberoende ställningen gör Relacom till den mest pålitliga och kompetenta partnern för tjänster inom data och telekom. Relacoms effektivitet ökar kunders konkurrenskraft var de än befinner sig. För mer information: www.relacom.com