Egnahemsbolaget är med när Volvo Ocean Race går i mål

Egnahemsbolaget är med när Volvo Ocean Race går i mål

Den 21-28 juni träffar du Egnahemsbolaget, Bostadsbolaget Familjebostäder, Gårdstensbostäder och Poseidon i Frihamnen när världens tuffaste seglingstävling, Volvo Ocean Race, går i mål.

Runt midsommar väntas en stor publik ta emot seglarna i hjärtat av Göteborg när Volvo Ocean Race går i mål och bjuder på en stor fest som är öppen för alla.

Framtidenkoncernen är tillsammans med dotterbolagen Port Partner till målgången och kommer att finnas på plats på två eventplatser i Frihamnen. Med budskapet ”Tillsammans bygger vi Göteborg” ska vi visa upp kommande byggprojekt, prata boende och bjuda in besökaren att tycka till och skapa sin egen vision av Frihamnen.

– Det är en unik möjlighet att tillsammans med andra aktörer i staden skapa något extra för invånare och besökare. Vi vill genom vår medverkan bidra till att fler göteborgare tar del av detta stora och unika evenemang, säger Ulrika Stenson, kommunikations- och utvecklingschef på Framtiden.

Du träffar oss i Göteborgspaviljongen tillsammans med Göteborgs Stad samt i vårt anslutande tält i Race Village.

Race Village har öppet 21-28 juni. För mer information om målgången, besök www.volvooceanracegoteborg.com

Annika Mayer

Presskontakt Kommunikationsansvarig Press och kommunikation 031-7077010

Hjärtat i Göteborg sedan 1933

Sedan 1933 har Egnahemsbolaget arbetat för att förverkliga drömmen om ett eget hus eller bostadsrätt för fler göteborgare. Vi har ett särskilt ansvar för var och vad vi bygger – och för vem. Därför erbjuder vi nybyggda, prisvärda och trivsamma bostäder runt om i hela Göteborg, med fokus på områden som domineras av hyresrätter. På så sätt ger vi göteborgarna möjlighet att äga sitt boende i den stadsdel de trivs bäst. Samtidigt bygger vi ett hållbart samhälle i Göteborg.

Egnahemsbolaget ingår i Framtidenkoncernen (öppnar nytt fönster), som är en del av Göteborgs Stad.

Egnahemsbolaget
Sankt Jörgens väg 2 (Box 4034)
422 04 Hisings Backa