Pertti Heina blir ny VD i Egnahemsbolaget

Styrelsen i Egnahemsbolaget har idag utsett Pertti Heina till ny VD i bolaget.

- Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Pertti som ny VD för bolaget, säger Pelle Berglund, ordförande i Egnahemsbolaget. Pertti kommer att tillföra erfarenhet och kunskap kring verksamhetsutveckling och är en dokumenterat god ledare.

Pertti Heina är 44 år, civilingenjör från Chalmers Tekniska Högskola och med en MBA-examen från Handelshögskolan i Stockholm. Han har bred erfarenhet av företagsledning och verksamhetsutveckling. Pertti har under det senaste året arbetat som företagskonsult i egen regi och dessförinnan arbetade han som VD för Storel AB. Han har en lång karriär i olika ledande befattningar inom internationella industriföretag.

- Jag ser fram emot att bidra till en framgångsrik utveckling av Egnahemsbolaget och tror att mina erfarenheter och min energi är en tillgång. Medarbetarna i bolaget har stor kunskap och vi ska tillsammans arbeta för att ta nya steg framåt och utveckla Göteborg, säger Pertti Heina.

Pertti Heina tillträder tjänsten som VD den 1 oktober.

För vidare information kontakta
Pelle Berglund, styrelseordförande, telefon 0707-61 27 89