Hur blir man en influencer? Det är en fråga som många ställer sig, men som få kan svara på. Nu ska Emil Norberg lösa gåtan i podden Så blir du fucking influencer.

Han har bestämt sig för att ta reda på hur man blir fucking influencer

Komikern, manusförfattaren och medieprofilen Emil Norberg har lanserat en unik poddsatsning - en podcast där influencers intervjuas ur ett yrkesperspektiv. Podden har döpts till "Så blir du FUCKING influencer" av den enkla anledningen att Emil ska ta reda på hur man ska gå tillväga för att bli influencer, och med på resan får han nu även Influens.se - Sveriges branschtidning inom influencer marketing.

"- Jag vill inte ha svaren från “sociala medier-gurus” vars ansikten och namn jag aldrig sett på plattformarna – jag vill höra direkt från de som lyckats få hundratusentals följare och blivit FUCKING influencers", säger Emil Norberg.

Nya poddavsnitt publiceras varje söndag överallt där poddar finns, men även på Influens.se. Efter varje ny gäst kommer Emil att dela med sig av sina reflektioner efter intervjun, och gå igenom de handfasta tips han fått för att ta sig ett steg närmare målet att bli en influencer. Hans tankar och analyser kommer man att kunna hitta på Influens.se.

"- Jag kommer att berätta om hur jag själv använt mig av gästernas tips, råd och kloka ord under veckan som gått. Om vilka tankar samtalet väckt hos mig själv, samt om och hur tipsen har hjälpt mig själv att komma närmare målet att bli stor i sociala medier", säger Emil Norberg.

Izabella Borowska, chefredaktör för Influens.se, kommenterar:

"- Vi får dagligen frågor om hur man kan bli en influencer. Många unga ser influenceryrket ur ett glamoröst perspektiv, en del är nyfikna på att samarbeta med influencers och andra ser ner på de som bär titeln. Oavsett vem det är som lyssnar tror jag att det verkligen behövs en röst i poddvärlden som visar yrket ur ett seriöst och professionellt perspektiv. Emil Norberg gör det här på ett lättsamt, men rättvist sätt och med en bra balans av humor. Detta är en satsning som Influens.se stolt ställer sig bakom".

Podcasten Så blir du fucking influencer finns publicerad på https://influens.se/amne/podca....