Juryn för Influens Awards sammanträdde på Alma i Stockholm. Från vänster: Amanda Brohman, Ruby Jankkila, Stina Lönnkvist, Hanaw Rashid, Andrea Lundin och Hanna Frilund. Saknas på bilden: Emanuel Karlsten.

De ingår i juryn för Influens Awards

Den 20 september presenteras vinnarna i den nyinstiftade branschtävlingen Influens Awards på Influencer Marketing Summit. Bakom tävlingen står branschtidningen Influens.se och syftet med Influens Awards är att belöna och lyfta fram Influencer marketing branschen i Sverige. Tävlingen uppmärksammar insatser, både på individ- och teamnivå och kampanjer som har gjort skillnad och utvecklat branschen och bidragit till en positiv samhällsförändring det senaste året.

Här är årets Influens Awards jury:

• Ruby Jankkila – Juryordförande
  • Hanaw Rashid – Digital strateg
  • Stina Lönnkvist – Co founder Hello Mantle
  • Andrea Lundin – Head of influencer marketing Björn Borg
  • Hanna Frilund – Head of influencer marketing Anyfin
  • Amanda Brohman – Comunity Strategist, Nord DDB
  • Emanuel Karlsten – Journalist & Mediaexpert

I tisdags förra veckan samlades jurygruppen för Influens Awards i ett första sammanträde där man gick igenom de nomineringar som kommit in hittills i kategorierna Årets byrå, Årets kund och Årets kampanj. Det finns möjlighet att nominera till dessa kategorier fram till den 31 augusti.

”- Vår bransch är i ständig förnyelse och Influens Awards ska hedra strategiska, innovativa och kreativa kampanjer samt samarbeten som nått ut till målgrupper på de mest effektiva sätten där vi vill lyfta fram och hylla personerna bakom”, säger Ruby Jankkila som är Juryordförande för Influens Awards.

Vinnarna kommer att presenteras under kvällen på Influencer Marketing Summit på Quality Hotell Friends i Stockholm den 20 september.

Totalt 10 kategorier

Juryn för Influens Awards har beslutat att instifta totalt 10 kategorier. Utöver Årets byrå, Årets kund och Årets kampanj består Influens Awards 2022 utav följande kategorier:

• Årets influencer
  • Årets Instagramkonto
  • Årets Tiktokkonto
  • Årets Youtubekanal
  • Årets initiativ
  • Årets nykomling
  • Årets partnerpris i samarbete med Showroom –Årets Liveshoppingföretag

”- Vi i juryn tycker att de här kategorierna fångar den bredd och påverkanskraft som finns i influencer marketing just nu och hos de personer som är med och bidrar till branschens utveckling”, säger Ruby Jankkila.

För mer information om Influens Awards och Influencer Marketing Summit, se https://influencermarketingsummit.se/.

Kontaktpersoner:

Ruby Jankkila Juryordförande, 070-161 31 23, ruby@influens.se
Frida Berglund Projektledare Influencer Marketing Summit, 0738519048, frida@influencermarketingsummit.se