NXT Nordic i Spektrum, Oslo 4 juni 2019

Ehandel fokuserar på kunden när NXT Nordic kommer till Stockholm den 17 september.

2016 genomfördes den första NXT Nordic konferensen i Oslo. Över 200 e-handelsföretag och 4 leverantörer samlades då för att få inspiration och kunskap om det senaste inom e-handel och retail. Sedan dess har e-handeln vuxit snabbt i Norden och allt fler e-handlare och leverantörer opererar nu på hela den nordiska marknaden. När NXT Nordic genomfördes den 4 juni i år på Spektrum i centrala Oslo kom det över tusen besökare och 38 leverantörer och tog del av allt som inrymdes inom temat The Future of Retail.

Nästa år kommer NXT Nordic att återigen ta plats i Spektrum och Oslo den 4 juni och för första gången även i Stockholm den 17 september. Temat för NXT Nordic kommer 2020 att vara The Future of Customer Behaviour.

” – Konkurrensen om kunderna blir allt hårdare när handeln transformeras, säger Johan Svensson som är VD på Ehandel. Kundinsikterna och kundrelationerna kommer att bli avgörande faktorer för att lyckas och vi vill ge de nordiska handlarna den ammunition som behövs för att stå emot konkurrensen när de stora globala aktörerna trycker på gasen”.

NXT Nordic kommer även att växa som koncept. Utöver de båda konferenserna kommer man även att erbjuda den helt nya plattform What’s NXT som fokuserar på kundinsikter under hela 2020.

Arbetet med att fylla programmet för de båda konferenserna pågår för fullt och det blir även i år en blandning av internationella och nationella talare, paneldebatter, workshops och parallella sessions, matchmaking, mingel och en avslutande middag.

För mer information kontakta:

Massi Najimi, Partneransvarig, +46 (0) 723 95 83 43

Sahra Thurdin, Eventansvarig, +46 (0) 708 140 110

Ehandel är Nordens största mötesplats för alla som arbetar med e-handel. Ehandel drivs av Ehandel SE AB som startade 2009. Sedan 1 januari 2018 är Ehandel SE AB en del av LRF Media AB. Läs mer om Ehandel på www.ehandel.se.