Influens.se lanserar podcast - Tusen och en like

Influens.se lanserar podcast!

Podcasts är ett växande fenomen som har gjort stor succé i influencer-branschen. Influencer-drivna poddprogram toppar lyssnarlistor, samtidigt som allt fler profiler startar upp nya poddar. Från andra hållet driver nästan varannan byrå, som jobbar med influencer marketing, en egen podcastkanal där man pratar om konceptet.

Nu plockar Influens upp mikrofonen och börjar med att knacka på hos tre profiler i branschen. Podden har fått namnet "Tusen och en like" och den som leder programmet är Influens reporter Daniel Ekberg.

- Vi kastar oss ut och testar en ny kanal. Tanken bakom den här korta serien är att kliva in i influencer-världen, bokstavligen. Det är ju hemma hos profilerna som samarbeten förverkligas och det är den miljön följarna får se via de sociala kanalerna. Vi valde en lättsam ton, men vi pratar om yrket och det som händer i kulisserna, säger Izabella Borowska, chefredaktör för Influens.se.

I programmet får vi höra när Daniel åker hem till influencerveteranen Rebecca Stella i Los Angeles, ringer på hos Maria Montazami och sätter sig ner med Magnus Silfvenius Öhman. Tre profiler som verkar i branschen på olika sätt.

- De tre profilerna har alla en spännande bakgrund och helt olika infallsvinklar. Influens.se bevakar branschen objektivt, och lyfter rollen utifrån ett yrkes- och branschperspektiv för att på så sätt bidra till att ge yrket ökad legitimitet. Och med den här podden vill vi visa influencern utifrån ett annat perspektiv än vanligt, och prata om deras yrke, säger Izabella Borowska.

Influens.se släpper de tre avsnitten direkt. Från och med idag finns de att lyssna på överallt där poddar finns!