Redaktörerna på Ehandel.se rapporterar om nyheter som intresserar branschen.

Nytt trafikrekord på Ehandel.se – turbulent bransch lockar hundratusentals

Under de senaste åren har e-handelsbranschen varit en riktig berg-och-dalbana. Från pandemi som ledde till en höjd av efterfrågan och rask utveckling av lösningar, till lågkonjunktur och åtstramning av plånböcker. Intresset för e-handel är högt, och det märks inte minst på Ehandel.se.

Förra veckan slog Ehandel.se nytt trafikrekord – cirka 400 000 unika läsare besökte nyhetssidan, enligt analysverktyget Google Analytics 4.

Under 2023 har Ehandel.se haft runt 200 000 besökare i veckan, men i slutet av september månad ökade detta rejält. Förra veckan avslutades nämligen med 391 000 unika besökare. Det senaste, nu slagna, trafikrekordet inträffade i slutet av september 2022, och dessförinnan i november 2020. Trots att branschen har det motigt är det alltså fler än någonsin som är nyfikna på att följa den på nära håll.

“Vi hade en naturlig uppgång i samband med pandemin då e-handeln ökade explosionsartat. Men att intresset för e-handel skulle fortsätta vara så pass högt även nu under lite tuffare tider, då branschen på många håll går lite skakigt, hade vi inte riktigt väntat oss,” säger Julius Gunnilstam, chefredaktör & CTO på Ehandel.se.

Mest spända har läsarna varit på de yttersta motpolerna: konkurser och butiksstängningar samt framgångshistorier och nya, pigga aktörer. Men även internationell konkurrens, som kommer med till exempel kinesiska Temus offensiv, har lockat till läsning.

“Vi är förstås mycket glada för att så många väljer att läsa våra nyheter varje vecka. E-handeln är här för att stanna och allt tyder på att branschen fortsätter uppåt i det stora perspektivet,” säger Julius Gunnilstam.

Spana in ehandel.se för de senaste nyheterna inom branschen.

Kategorier

Ehandel är Nordens största nyhetsmedia och mötesplats för alla som arbetar med e-handel. Över 18 000 e-handlare är medlemmar i Ehandel som även erbjuder en rad tjänster för e-handlare och leverantörer.

Johan Svensson

Presskontakt Styrelseledamot +46 (0) 73 558 19 97
Bianca Rior

Presskontakt Marketing Manager

Ehandel - Alla e-handlare förtjänar framgång.

Ehandel är Nordens största nyhetsmedia och mötesplats för alla som arbetar med e-handel. Ehandel drivs av Ehandel SE AB som startade 2009. Inom Ehandel SE AB finns även branschsajten för influencers och influencer marketing, Influens.se. Läs mer om Ehandel på www.ehandel.se och Influens.se på www.influens.se.

EhandelSE AB
Redaregatan 48