Tekniknörden som blev chef på Einar Mattsson

Jag, Rasti Diako, arbetar som gruppchef inom fastighetsförvaltning. Min grupp idag består av 28 medarbetare. Jag har personalansvaret och det ekonomiska ansvaret, med operativa planer, budgetarbete och så vidare. Jag leder och coachar också arbetsledarna.

Under uppväxten i Järfälla var jag alltid intresserad av teknik. Jag började som elektriker och jobbade sedan för ett telekombolag. Där blev jag Europachef för deras reparationscenter och jobbade periodvis utomlands i flera olika länder. Sedan har det blivit jobb på olika teknikföretag tills jag hamnade i driftbranschen. Under åren har jag byggt på min kompetens med olika utbildningar inom teknik och ekonomi.

Lyssna och bidra till lösningar
Att coacha medarbetarna är det som jag gillar mest med min roll. För att vi i en grupp ska kunna göra ett bra jobb tillsammans så är det avgörande att vi lyssnar på varandra. De som är ute på plats i fastigheterna måste också kunna bidra med sina idéer om hur problem ska lösas.

Människorna som jobbar här är ju kärnan i vad vi gör. Att mina medarbetare mår bra och har rätt förutsättningar är det absolut viktigaste för mig. Sedan gillar jag mina kollegor och tycker att jag har ett jätteroligt jobb i sig. Det är lagom utmanande och ingen dag är den andra lik.

Jag uppskattar verkligen den trygga känslan på Einar Mattsson. Det finns en stabil grund att stå på, en öppenhet och trygghet som gör att du lätt kan nå fram till människor. Du behöver aldrig vara rädd att säga vad du tycker. Här är väldigt familjärt.

// Rasti, gruppchef fastighetsdrift på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning

PS Du träffar mig och en kollega som jobbar med rekrytering från HR på Järvaveckan, fredagen den 14 juni i tältet "Tjänsteföretagens hus". Du kan se alla våra lediga tjänster på webben här. DS

• einar mattsson byggnads ab
  • nyttjobb