Einar Mattsson omvandlar kontorsfastigheter

På uppdrag av Sveafastigheter och Alecta omvandlar Einar Mattsson Byggnads AB två av Vattenfalls gamla kontorsfastigheter till 460 lägenheter. Arbetet startar direkt efter nyår och första inflyttning sker hösten 2014.

– Vi har lagt mycket tid och kraft på husens planritningar för att kunna skapa moderna hyresrätter åt den blivande ägaren Alecta. Att vi nu har fått förtroende att förverkliga planerna ger oss ett kvitto på att vi arbetar i enlighet med vår vision, som är att vara bäst på att förstå och utveckla fastighetsägarens affär, säger Aneta Mattsson, arbetschef Einar Mattsson Byggnads AB.

Området där Vattenfalls gamla kontor ligger ska förvandlas till en levande stadsdel med bostäder, arbetsplatser, serviceinrättningar och mötesplatser med plats för cirka 3 000 människor. Einar Mattsson blir nu delaktig i utvecklingen av den helt nya stadsdelen Vällingby Parkstad, vilket ger värdefulla erfarenheter.

– Stockholm växer och det finns ett stort behov av bostäder. Omvandling av fastigheter är ett sätt att möta behovet, och vi ser fram emot att få vara med och genomföra flera stora konverteringar och renoveringsprojekt i framtiden, säger Mikael Anjou, VD Einar Mattsson Byggnads AB.

För mer information kontakta:
Mikael Anjou, VD, Einar Mattsson Byggnads AB 08-586 266 00