​Förskola, gym, café och frisör i Einar Mattssons nya lokaler i Stadshuslunden

I kvarteret Stadshuslunden i hörnet Kavallerivägen/Rissneleden i Sundbyberg utvecklar Einar Mattsson 64 hyresrätter, 198 bostadsrätter och 5 lokaler. Stadshuslunden är en del av det nya Rissne med stadsgator och kommande hållplatser för tvärbanan. En av de nya lokalhyresgästerna är förskolan Piraten som placeras med utsikt mot grönskan i detta nya parknära kvarter. Föräldrar är redan nu välkomna att skicka in en intresseanmälan.

– Förskolan är en av flera lokalhyresgäster som kommer bidra till liv och rörelse i kvarteret och en enklare vardag för våra hyresgäster. Vi har även ett gym, ett café samt en frisör som kommer att etablera sig här. Vi slutförhandlar om den sista lokalen just nu. Det blir troligen också en aktör som kommer att bidra till fler urbana kvaliteter och ett vardagssmart boende, säger Sara Engström, uthyrningsansvarig på Einar Mattsson.

Inflyttningen av bostadshyresgäster i kvarteret Stadshuslunden påbörjas i december 2017. Kvarteret beräknas vara helt inflyttat och klart under sommaren 2017.

– Förskolan Piraten får sex avdelningar med totalt 75 barn. Redan nu kan intresserade småbarnsföräldrar göra en intresseanmälan på vår webbplats norlandiaforskolor.se och försäkra sig om en köplats inför öppnandet som preliminärt sker i januari 2018, säger Christina Nylund-Karlsson, ansvarig projektledare på Norlandia Förskolor AB.

Det pedagogiska arbetet på Norlandias förskolor bygger på barnens delaktighet, inflytande och intressen. Fysisk aktivitet och utomhusvistelse är naturliga inslag. När det gäller maten satsar man på hög kvalitet och goda värderingar. Förskolan i Rissne får en anställd kock som lagar god, varierad och näringsrik mat i eget kök på plats. Föräldrar kan även köpa med matlådor hem.

För mer information kontakta:

Sara Engström, marknads- och uthyrningsansvarig, Einar Mattsson Projekt AB,

Ewelina Holm, kommunikationschef, Einar Mattsson AB

• Skola

• norlandia
  • småbarnsföräldrar
  • barn
  • bostad
  • lokalhyresgäst
  • långsiktighet
  • förskola
  • piraten förskola
  • sundbyberg
  • rissne
  • stadshuslunden
  • boende
  • lokaler

Om Einar Mattsson Projekt AB

Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i drygt 80 år. Med sina 5 250 bostäder är man idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. I koncernen ingår också en förvaltningsentreprenad som förvaltar cirka 15 000 bostäder och en byggentreprenadverksamhet. Einar Mattsson Projekt AB är det av dotterbolagen som arbetar med att utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen och har som mål att färdigställa minst 4000 lägenheter under en tioårsperiod.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook