Markanvisning på Årstafältet till Einar Mattsson

I första etappen till den nya stadsdelen Årstafältet har Einar Mattsson Projekt AB fått en markanvisning för 60 st hyresrätter. Förarbetet kommer att påbörjas i början av 2012 med färdigställande under 2015. Markanvisningen är ett led i Einar Mattssons satsning på hyresrätter.

Einar Mattsson Projekt AB har fått en markanvisning om 60 st hyresrättslägenheter i utvecklingsområdet Årstafältet, där 4 000 bostäder är planerade att uppföras i flera etapper. Första etappen är planerad att färdigställas under 2015. Förarbetet kommer att påbörjas på Einar Mattsson under 2012 med planerad byggstart 2013.

- I och med vår satsning på hyresrätter ser vi framemot det här projektet. Vårt mål när det kommer till hyresrätter är att färdigställa 150 st hyresrätter per år, vilket gör oss än mer förväntansfulla att sätta igång, säger Per Jutner, VD för Einar Mattsson Projekt AB.

Utöver bostäder kommer den nya stadsdelen även rymma lokaler för service, handel och kontor och beräknas vara helt färdigställd 2030.

- Vi ser framemot att vara delaktiga i utvecklandet av Årstafältet som en ny stadsdel. Närheten till naturen och staden kommer skapa en trevlig boende-miljö och ett attraktivt läge, säger Per Jutner.

Kontakta Per Jutner, VD Einar Mattsson Projekt AB, 08 586 263 40

• markanvisning
  • årstafältet
  • hyresrätter

Einar Mattsson Projekt AB arbetar med att genomföra bostadsprojekt i Storstockholm där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Bolaget har som mål att färdigställa 150 hyresrätter och 150 bostadsrätter per år. Einar Mattsson Projekt AB är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, förvaltnings- och byggtjänster samt övriga investeringar.Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och facebook