Nya kapitel i Einar Mattssons historia

Einar Mattsson växer och är större än någonsin under sin 80-åriga historia. Bolaget har en framgångsrik projektverksamhet med en projektportfölj på nästan 3000 bostäder. Fastighetsbeståndet utökas med nya fastigheter och befintligt bestånd uppgraderas. Entreprenadverksamheterna inom förvaltning och bygg är i konkurrenskraftiga enheter. Nu tar företaget nästa steg och rustar organisationen för fortsatt expansion. Mikael Anjou får rollen som vice koncernchef samtidigt som Per Jutner startar en egen projektverksamhet i samarbete med Einar Mattsson.

– Mikael Anjou har haft en viktig roll i att utveckla våra entreprenadverksamheter. Det är därför mycket glädjande att han nu blir vice koncernchef med särskilt ansvar för de operativa verksamheterna i koncernen. Han blir även VD för Einar Mattsson Projekt AB. När våra affärer växer är det viktigt att utveckla vår organisation parallellt så att våra medarbetare kan fortsätta leverera bättre kunderbjudanden och högre kvalitet, säger Stefan Ränk, koncernchef Einar Mattsson AB.

– Vi har en bred palett av tjänster och kompetenser. En av mina huvuduppgifter blir att förstärka våra affärer genom att hitta än bättre sätt att nyttja potentialen i den samlade kunskapen, säger Mikael Anjou, tillträdande vice koncernchef.

– Einar Mattssons framgångar har byggts upp av skickliga entreprenörer genom åren. Per Jutner är en av dem och har starkt bidragit till de senaste årens positiva utveckling. Den 1 oktober startar vi ett nytt samarbete med Per Jutner då han förverkligar sin dröm om att driva en egen verksamhet. Man kan säga att Per ska göra en Einar och han kommer att göra den resan tillsammans med oss på Einar Mattsson, fortsätter Stefan Ränk.

– Att starta en egen verksamhet är något jag har drömt om länge. Nu får jag möjlighet att utforma min egen verksamhet där jag med kundens önskemål i centrum kan få utmana branschen, säger Per Jutner.

Samarbetet startar med Alprosen i Mariehäll som blir det första projektet i Per Jutners bolag.

Om Mikael Anjou
Mikael Anjou är VD för Einar Mattsson Byggnads AB och sitter i Einar Mattssons koncernledning sedan 2012. Han har tidigare arbetat med affärsutveckling på ledningsnivå i Relacom, Bonnier AB och Bonnier Dagstidningar. Mikael arbetade de första yrkesåren på McKinsey och är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

För ytterligare information kontakta:

Stefan Ränk
08-586 266 01

Mikael Anjou
08-586 266 00

Per Jutner
08- 586 263 40

• stefan ränk

Om Einar Mattsson AB

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Inom den kommande 10-årsperioden kommer Einar Mattsson-gruppen att uppföra 4 000 nyproducerade bostäder i egen regi. Einar Mattsson är idag Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter och bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernen har en förvaltnings- och byggentreprenadrörelse med en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare och byggherrar och förvaltar idag totalt cirka 12 600 bostäder. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och Facebook