Riksbankens Jubileumsfond väljer Einar Mattsson

Einar Mattsson har fått uppdraget att förvalta Riksbankens Jubileumsfonds fastighetsbestånd.

Einar Mattsson får helhetsansvaret att förvalta och utveckla fastighetsbeståndet, i dagsläget 9 fastigheter med bostäder, kontor och butiker, bl.a. Styrpinnen 23.

-  Einar Mattsson uppfyller samtliga kriterier vi ställer på en förvaltare med tonvikt på kvalitet, service och långsiktighet, säger Björn Olsson, finansdirektör Stiftelsen Riksbankens Jubileumsfond.

-  Det här känns fantastiskt roligt. Riksbankens Jubileumsfond är en kund som delar vår uppfattning om fastighetsaffären, säger Anders Nyström, förvaltningschef på Einar Mattsson Byggnads AB.

• riksbankens jubilemumsfond
  • förvalta fastigheter
  • utveckla
  • fastighetsbestånd
  • styrpinnen 23

Om Einar Mattsson Byggnads AB

Einar Mattsson Byggnads AB säljer förvaltnings- och byggtjänster till fastighetsägare och projektutvecklare i Stor-Stockholm. Verksamheten har cirka 300 medarbetare och omsatte 614 mkr under 2009. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som under 2010 har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad i 75 år. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och facebook