​Vardagssmarthet i fokus när Einar Mattssons hyr ut lokaler

Einar Mattsson erbjuder lägenheter för att förenkla vardagen för de boende. Våra lokalhyresgäster är därför strategiskt och omsorgsfullt utvalda. Nu senast är kvarteret Hjulmakaren, centralt placerat i Sundbyberg, klart med vilka lokalhyresgästerna i nyproduktionen blir.

─ Det är glädjande att vi nu i dagarna fått samtliga lokaler uthyrda i god tid före de första inflyttningarna. Våra noga utvalda lokalhyresgäster bidrar genom sin kombination till ett vardagssmart liv, säger Sara Liljenberg, projektutvecklare på Einar Mattsson Projekt.

Vi har valt att placera förskolan Piraten i det ena huset för kvarterets barn. Förskolan placeras med utsikt mot grönskan i detta nya parknära kvarter. En levande stadsdel fylls av liv även under dagtid.

Trygga mötesplatser är en viktig del när man som Einar Mattsson jobbar med social hållbarhet. Där kommer kvarterets café att spela stor roll för grannsamverkan och spontana möten. Att hinna med träningen kan variera, så här är ett gym placerat. För den som vill göra sig fin i håret, finns en frisör/barberare. En närlivs kommer att underlätta åtskilliga måltider och hastigt uppkomna behov av allehanda slag, och minskar även transportbehoven till och från husen.

─ När vi planerar nya stadsmiljöer vet vi att utformningen av lokalerna och det intryck bottenvåningarna gör spelar stor roll för områdets prägel och känsla. En som här anpassad mix av bra närservice underlättar vardagspusslet, avslutar Sara Liljenberg.

I detta parknära kvarter har Einar Mattsson projekterat och byggt 64 hyresrätter, 198 bostadsrätter och fem lokaler.

Kontakt:

Katarina Lorenz, presskontakt Einar Mattsson, katarina.lorenz@einarmattson.se
Telefon: 0765-42 64 50

Sara Engström, marknads- och uthyrningsansvarig Einar Mattsson Projekt AB
Telefon: 0765-42 67 77

• bostadsrätter
  • långsiktighet
  • social hållbarhet
  • lokaler

Om Einar Mattsson

Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i 80 år. Med sina 5 250 bostäder är man idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. Einar Mattsson Projekt AB är det av dotterbolagen som arbetar med att utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen och har som mål att färdigställa minst 4000 lägenheter under en tioårsperiod. I koncernen ingår också ett förvaltningsbolag som förvaltar cirka 15 000 bostäder, en byggentreprenadverksamhet som säkerställer kvaliteten i byggprocessen och ett bolag som sköter övriga investeringar.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook