EIT Healths danske kontor er placeret på COBIS, København.

EIT Health etablerer kontor i Danmark

EIT Health opretter et repræsentationskontor i Danmark fra december. EIT Health Scandinavia har nu kontorer i alle tre medlemslande Sverige, Danmark og Estland.

Det nye kontor i Danmark er en vigtig del af strategien for at styrke innovationsprojekter og samarbejder i alle de lande, hvor EIT Health Scandinavia har Partnere. I alt dækker den europæiske life science organisation EIT Health 18 lande.

Repræsentationskontoret vil være placeret i Copenhagen Bio Science Park, COBIS. Innovations og Key Account Manager for Danmark bliver Per Horn, PhD, der har en lang erfaring med senior ledelsesroller inden for dansk og international life science R&D.

- At starte et dedikeret kontor i Danmark er en nøgle til at realisere en stærk strategi og fremme det proaktive innovationssamarbejde inden for det danske partnerskab med resten af Europa, siger Trine Winterø, vicedekan ved Det Medicinske Fakultet ved Københavns Universitet og vice bestyrelsesformand for EIT Health Scandinavia. Det er vigtigt for at kunne udvikle synergier med det stærke danske økosystem inden for life science, hvilket vil give os flere samarbejdsmuligheder og bedre innovationer både for EIT Health Partners og for nystartede virksomheder.

De danske Partnere i EIT Health er førende organisationer inden for videregående uddannelse, industri og den offentlige sektor: Copenhagen Business School, Københavns Universitet, Danmarks Tekniske Universitet, Novo Nordisk og Region Hovedstaden.

- Med en stærkere tilstedeværelse i Danmark vil vi være i stand til at maksimere brugen af EIT Health som en europæisk arm for dansk life science og øge mulighederne, ikke mindst for det dynamiske start-up økosystem, siger Jørgen Schøller, afdelingsleder på Institut for Sundhedsteknologi, DTU og EIT Health Scandinavia bestyrelsesmedlem.

COBIS Science Park ligger tæt på Københavns Universitetshospital og Københavns Universitets fakulteter for sundhedsvidenskab og farmaceutiske videnskaber i hjertet af Medicon Valley. COBIS er også en del af det videnskabelige innovationsområde Copenhagen Science City sammen med opstartsmiljøer, forskningsinstitutioner og med by- og regionledelse.

- Med en tilstedeværelse af EIT Health Scandinavia i Danmark vil vi kunne interagere mere effektivt med vores eksisterende Partnere samt blive en aktiv sparringspartner til det allerede eksisterende og stærke life science miljø bestående af forskning i verdensklasse, life science hubs, acceleratorer og investeringskilder, siger Per Horn, Innovations og Key Account Manager på EIT Health Scandinavia.