Gå direkt till innehåll
Marcus Ejendal, tredje generationens ledare för Ejendals samt Bill och Vieve Gore, grundare av W. L. Gore & Associates.

Ejendals och Gore, två familjeföretag med gemensamma värderingar i samarbete.

Ejendals och W. L. Gore & Associates (Gore), företaget bakom varumärket GORE-TEX, har inlett ett samarbete. Gore kommer att leverera GORE-TEX-material som ska göra ett antal JALAS-skomodeller både vattentäta och ventilerande. Det gäller Jalas-skor och stövlar för de allra tuffaste förhållandena.

- Vi förstår att det är tuffa väderförhållanden hos er i norr och därför känns det extra bra att vi nu kan förse Ejendals och JALAS kunder med GORE-TEX-lösningar som ska hålla fötterna torra, varma och säkra på jobbet, säger Oli Willson, UK & Scandinavia Sales Manager, på GORE-TEX Professional.

Det är JALAS premiumskyddsskor, Exalter och Heavy Duty, med hög ergonomi och komfort som kommer att förses med GORE-TEX.

Det råder ingen tvekan om att Ejendals och Gores produkter passar bra ihop. Men faktum är att företagen passar bra ihop även kulturellt. Båda företagen är familjeföretag från början och har många gemensamma värderingar. Till exempel ett engagemang för ansvarsfull innovation och en långsiktig syn på företagande och nytta för samhället.

Grundat av Bill och Vieve Gore, med en dröm om att förse marknader med nya idéer om hur man organiserar ett företag och frigör kreativ potential, är W. L. Gore & Associates fortfarande ett privatägt företag som har åtagit sig att förbättra människors livskvalitet. 1969 upptäckte Bob Gore ”expanderad polytetrafluoretylen” (ePTFE), som gav möjlighet till nya materialvetenskapliga innovationer.

”Jag är väldigt glad att vi har hittat ett samarbete med Gore”, säger Marcus Ejendal, styrelseordförande i Ejendals ett företag med starka värderingar och en stark passion för att skapa nya lösningar för säkerhet i arbetslivet. ”Det betyder mycket för våra ansträngningar att alltid skapa premiumprodukter för våra kunder.”