Världens tunnaste handske med skärskydd F

Världens tunnaste handske med skärskydd F

Mycket tunna och smidiga handskar är ett måste i arbetssituationer där både maximalt skärskydd och fingertoppskänsla krävs. Fram tills nu har modellen TEGERA® 8845 ansetts vara marknadens tunnaste handske med skärskyddsnivå F. Nu har Ejendals lyckats slå sitt eget rekord ännu en gång: Nya TEGERA 8846 är cirka 50 procent tunnare, tack vare den senaste sticktekniken.

”Den här extremt tunna handsken är stickad i 21 gauge och är bara ungefär 0,5 mm tjock”, berättar Karin Hedlund, produktchef för skyddshandskar på Ejendals. ”Med TEGERA 8846 erbjuder vi våra kunder en skyddshandske med exceptionell smidighet och högsta skärskyddsnivå.” Modellen lämpar sig särskilt bra för finmontering och precisionsarbete, där hög fingertoppskänsla är av största vikt. ”Modellen passar dock inom alla branscher, för de personer som generellt är ovilliga att använda skyddshandskar”, säger Hedlund. ”Jag kan försäkra dig om att du knappt känner att du har TEGERA 8846 på dig!”

Precis som alla skärskyddshandskar i premiumsortimentet innehåller även den nya skyddshandsken skärskyddsmaterialet TEGERA CRF Omni Technology. Detta ger en extremt smidig handske som är mycket bekväm under hela arbetsdagen. PU-doppningen i handflatan och på fingertopparna, liksom den extra förstärkningen i det särskilt utsatta området mellan pekfingret och tummen, skyddar maximalt mot skärskador. Modellen är dessutom touchscreen-kompatibel och kan användas på pekskärmar vid styrning av maskiner.

Kategorier

Ejendals är ett svenskt företag som genom generationer har utvecklat, marknadsfört och sålt högkvalitativa produkter inom hand- och fotskydd. Handskar, skor och övriga produkter är designade och utvecklade i nära samarbete med kunder och i egna laboratorier, för att säkerställa den bästa kvaliteten av säkerhet, hållbarhet och komfort. Ejendals erbjuder ett skyddskoncept som inkluderar högkvalitativa produkter, utbildningsprogram och skyddsinspektioner. Företaget har runt 460 anställda och kunder i 44 länder. Ejendals fortsätter att växa för att kunna erbjuda allt fler kunder innovativa produkter och verka för en säkrare arbetsdag med noll skador på händer och fötter.

Presskontakt Marketing and Communication Director Marketing & Communication +46 247 360 00

Skyddshandskar och skyddsskor

Ejendals AB