Ekan Stockholm förstärks inom strategi och ledning

Tidigare försäljningschef på Area of Excellence Group, Patrik Hermansson, tar ett nytt kliv i sin karriär när han i januari börjar som managementkonsult på Ekan. Patrik bär med sig en bred erfarenhet från etablering av verksamheter såväl nationellt som internationellt och har under flertalet år agerat konsult inom området Talent Management.

Om sitt nya karriärsteg säger Patrik:

- Under de senaste åren har jag närmat mig managementkonsulting genom att ha lett projekt inom strategi och Human Capital Management samt arbetat med olika former av utbildningar. Jag har länge sneglat på bolag inom branschen och nu kände jag att det var dags att ta steget fullt ut. Ekan har kompetenta och trevliga konsulter och erbjuder fokusområden som intresserar mig mycket, som bland annat performance management. Jag tror mig ha värdefulla erfarenheter i bagaget som kan bidra till Ekan och Ekans kunders fortsatta utveckling.

Dag Larsson, VD för Ekan, kommenterar förstärkningen.

- Vi är mycket glada att välkomna Patrik Hermansson till Ekan Stockholm. Patrik är en person med både driv och förståelse för våra kunders förutsättningar. Vi är övertygade om att hans erfarenheter från verksamhetsetablering inom industrin och i en internationell miljö kommer att uppskattas av våra kunder. Patrik kommer framförallt att arbeta med uppdrag inom området strategi och ledning.

• karriär
  • talent management
  • rekrytering

Ekan är ett managementkonsultföretag med 25 års erfarenhet av nytänkande. Vår verktygslåda är fylld med flexibla redskap. Tillsammans kan ni och vi förverkliga strategin – gå från ord till handling.