En roman från reklambyråvärlden och en bok om klimatsmarta investeringar bland Ekerlids  vårböcker

En roman från reklambyråvärlden och en bok om klimatsmarta investeringar bland Ekerlids vårböcker

Thomas Eriksson har skrivit romanen Lögnen som släpps den 20 mars. Författaren, som själv arbetat inom reklambranschen  i mer än 30 år skildrar det hektiska livet i reklambyråvärlden under 1980- och 90-talen. Boken är baserad på en verklig historia.

Den 28 mars kommer Guld och gröna skogar - investera klimatsmart och bli rik av Sasja Beslik och Karim Sayyad. Beslik är chef för hållbara finanser på Nordea och Sayyad analytiker inom hållbara finanser i banken. Nyligen släpptes boken Inspirerande ledare - sju exempel på framgångsrikt ledarskap av Paul Übelacker och den här veckan kommer Ledarskap med bondförnuft - om vägen till genuint och jordnära ledarskap av Bengt och Elisabet Falemo.  I boken är bland andra Rune Andersson och Birgitta Johansson-Hedberg intervjuade.

Diplomaten Lars-Göran Engfeldt berättar om sitt innehållsrika rik  liv på UD, bland annat som chef för FN-enheten och miljöambassadör i sin memoarbok Diplomati i förändring - i UD:s tjänst 1965-2009 som kommer i början av april. Ronald Fagerfjäll beskriver hur Anders Börjesson byggde upp Tisenhultgruppen i en bok som släpps den 8 maj.

I juni kommer Elisabet Höglunds bok Skulden jag bär på - två systrar, två världar i pocket och boken Fenomenet Ingvar Kamprad av Anders Ström i storpocket.

Recensionsexemplar beställs genom mail till bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070-696 10 57.