Fredrik Eklund och gripande bok om Karin Volos knappt fyra år i häkte bland vårens utgivning på Ekerlids Förlag

I mars ger Ekerlids Förlag ut två böcker som kommer att få stor uppmärksamhet. Toppmäklaren i New York, Fredrik Eklund, ger ut boken SÄLJ! Konsten att sälja vad som helst till vem som helst. Han skriver där om sin karriär inom fastighetsbranschen där han bland annat sålt fastigheter till megakändisar som Leonardo DiCaprio och Daniel Craig. Karin Volo ger ut boken Från galler till glädje. En livsresa genom 1352 dagar. Hon satt under nästan fyra år i amerikanskt häkte misstänkt för kriminalitet som hennes före detta man hade begått och friades sedan helt. Hon berättar om den svåra tiden i häktet och om att vara borta från sina barn, då sex och åtta år, under så lång tid. Under mars kommer även Christina Mattsson med boken Att styra en kulturinstitution som handlar om hennes 14 år vid Nordiska museet. Två ledarskapsböcker ges också ut i mars Känslors kraft i företagskulturer  av Ingvar Bengtson och Rätt ledare. Bättre resultat. Att lyckas med ledarförsörjning av Annika Thunberg och Karin Svensson.

I slutet av januari kommer Hjärnsmart. Din guide till ett lugnare och lyckligare (arbets)liv av Boel Swartling. Hon beskriver hur vi kan utveckla strategier för att möta allt brus vi utsätts för idag i det digitaliserade samhället. I februari ger Karl-Henrik Pettersson, tidigare VD för Första Sparbanken, ut memoarboken En bankdirektör med  skägg.

Under april lanseras Historien om WM-data av Lars Wendestam och en antologi om yrkesutbildning med Christer Isaksson som redaktör. I maj kommer "Det är jag som äger Carnegie" i pocket och boken Sex steg till en lönsam företagskultur och Fly bankfällan. Ta makten över din privatekonomi av Bo Haldell. Bo Haldell är en pseudonym. Författaren arbetar i en av våra storbanker och skulle äventyra sin anställning om hans rätta namn kommer ut. Under våren ges också boken LinkedIn för företag ut av Annica Thorberg.

Se mer info i bifogad pdf. För mer information och beställning av recensionsex, maila bertil.ekerlid@ekerlids.com eller ring 070-696 1057.