Inbjudan till presentation av Anna och Johan Olssons bok Våga välja eget spår

Den tredje mars 2013 stannade Sverige upp när Johan Olsson vann VM-guld i femmilen efter en över tre mil lång solokörning, som redan är en svensk idrottsklassiker. I boken Våga välja eget spår får läsaren följa Johans historiska lopp. Men vägen dit har varit kantad av sjukdomar och skador liksom det har varit för Anna Olsson, som vann guld i sprint i OS 2006. I boken beskriver de den tålmodiga vägen fram till framgångarna och samarbetet med den mentale tränaren Stig Wiklund.

Boken presenteras vid en presskonferens måndagen den 25 november 15.00 i Volkswagen Showroom, Hamngatan 13 i Stockholm. Där medverkar Anna och Johan Olsson, Stig Wiklund och Sara Olsson, som hållit i pennan. Efter presskonferensen hålls i samma lokal en bokrelase där bland andra Lars-Eric Uneståhl, som skrivit förord till boken, medverkar. Författarna intervjuas av Roberto Vacchi. Media är också välkomna att delta vid det evenemanget.

Anmäl deltagande till bertil.ekerlid@ekerlids.com senast den 22 november. Tel 070-696 10 57.

Beställning av recensionsex görs också genom samma adress.

Välkomna!

Kategorier