Inbjudan till presentation av boken Brev till en ung liberal av Ingemar Eliasson

Liberala värderingar har bidragit till att skapa en bättre värld, men är i dag ändå utsatta för hård press. Det är utgångspunkten i Ingemar Eliassons nya bok Brev till en ung liberal. Han skriver i sitt förord:

”... liberalismens räddning ligger inte i en ensam ökenvandring utan i samverkan med likasinnade oavsett nuvarande partibeteckning. Idéernas överlevnad är överordnad partiorganisationens. Det ska till mycket mod för att underkasta sig den sanningen.”

Den 23 februari 16.30  berättar författaren om sina tankar och diskuterar dem därefter med Romina Pourmokhtari, ordförande för Liberala Ungdomsförbundet, Jesper Ahlin Marceta, medlem i redaktionsledningen för tidskriften Liberal Debatt, och Elsa Valeskog, vice ordförande för Vi Unga samt styrelseledamot C-studenter Stockholm. Samtalet dem emellan leds av Bengt Westerberg. Presentationen äger rum på Fores, Grev Turegatan 46 i Stockholm.

Träffen arrangeras av Tankesmedjan Fores, Stiftelsen Liberal Debatt och Ekerlids Förlag. Efter samtalet bjuds på dryck och lättare tilltugg.

Anmäl deltagande senast den 22 februari till bertil.ekerlid@ekerlids.com Tel 070-696 1057.

Beställning av recensionsexemplar och förfrågan om intervjuer görs till samma adress.