Inbjudan till presentation av boken Dags att bry sig - så kan civilsamhället och den idéburna sektorn lyfta Sverige

Den 26 januari presenteras debattboken Dags att bry sig: Så kan civilsamhället och den idéburna sektorn lyfta Sverige, med Sophie Nachemson-Ekwall, doktor i företagsekonomi från Handelshögskolan i Stockholm som författare. Boken ges ut i samarbete med arbetsgivarorgansationen Fremia som har verksamheter i huvudsak inom kooperation, civilsamhälle, idéburen välfärd och samhällsnytta samt medarbetar- eller partnerägda företag som medlemmar.

"I formandet av ett nytt samhällskontrakt i välfärden behöver den tredje sektorn kliva fram och ta en ny och offensiv roll som samskapare tillsammans med näringslivet och den offentliga sektorn", säger Sophie Nachemson-Ekwall.

En initierad panel kommer att ge sina perspektiv och reflektioner på frågorna:

Panelen modereras av Gordon Hahn, ordförande Coompanion Sverige och ledamot i Fremias styrelse, och Patrik Schröder, ordförande Forum och initiativtagare till Nysta, kommer reflektera över samtalet och blicka framåt.

• Tisdag 26 januari 12:00–13:00.
  • Se seminaret här https://zoom.us/j/99590538538
  • Recensionsexemplar beställs genom  mail till bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070-696 10 57