Inbjudan till presentation av boken  Diplomati i förändring  -  i UD:s tjänst 1965-2009 av Lars-Göran Engfeldt

Inbjudan till presentation av boken Diplomati i förändring - i UD:s tjänst 1965-2009 av Lars-Göran Engfeldt

Lars-Göran Engfeldt delar med sig av sitt liv i UD:s tjänst 1965-2009 i boken Diplomati i förändring. Han har bland annat varit chef för FN-enheten på UD:s politiska avdelning, ambassadör och andreman vid FN-delegationen, miljöambassadör samt ambassadör i Nairobi och Belgrad. Han konstaterar att  framsteg inom miljöområdet har gjorts, men att det nu är en kapplöpning med tiden för att förhindra en global ekologisk katastrof.

Boken presenteras vid en release onsdagen den 3 april 17.00-19.00 på Westmanska palatset, Wallingatan 2. Boken presenteras ca 18.00.

Anmäl deltagande senast den 2 april till bertil.ekerlid@ekerlids.com Recensionsexemplar beställs också från samma adress.

Välkomna!